volnoběžný ventil

Odpovědět
fordpepek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17.03.2012 17:37

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od fordpepek » 19.03.2012 20:23

souhlasim s vitr73. odpojenim volnobezneho ventilu a chcipnutim motoru ale ziskame jistotu ze motor neprisava odnikud falesny vzduch, coz je problem pro pomale klesajici otacky. urcite tim nezjistime jestli volnobezny ventil funguje spravne.... tak jsem to myslel i v predchozim prispevku.

nekde na foru tady bylo uvedeno ze pokud po odpojeni volnobezneho ventilu motor nechcipne tak je ventil spatny. prdlajs , ja mel novy ventil a motor po jeho odpojeni nechcip protoze mel prisun vzduchu kolem netesne skrtici klapky a skvirkou pod saci prirubou.

muj nazor je: kolisajici volnobeh, chcipajici motor - problem volnobezneho ventilu
vysoky volnobeh a neklesajici nebo pomalu klesajici otacky - problem prisavani vzduchu.
focus 1,6 combi 99, escort 1,6 combi 97, V40 1,9td 97, 807 2,2hdi

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 19.03.2012 20:26

souhlasim s tebou..presne tak to je
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 19.03.2012 21:33

Vždycky za to může škrtící klapka...

Přisávanej vzduch kolem svodů nebo někama jinama, nemá vliv na zvýšené volnoběžné otáčky, nebo pomalu padající. :!:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

fordpepek
Nováček
Nováček
Příspěvky: 4
Registrován: 17.03.2012 17:37

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od fordpepek » 19.03.2012 22:18

V mém případě jsem viděl změnu po přetěsnění svodů a později po výměně škrtící klapky asi tak půl na půl. Asi záleží na tom kde to bere víc vzduchu. Po přetěsnění svodů mi po zahřátí otáčky klesaly mnohem rychleji, uvažoval jsem i že bych to už dál neřešil. Ale za studena se držely stále kolem 2-2,5tis. Po porovnání propustnosti mé klapky s klapkama na vrakáčích mi to bylo hned jasné - všechny byly dokonalé těsné oproti mé kterou se dalo profouknout.
focus 1,6 combi 99, escort 1,6 combi 97, V40 1,9td 97, 807 2,2hdi

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 07:26

Ono přisávání vzduchu, který nejde přes váhu vzduchu, způsobuje spíš dušení motoru, nestabilní volnoběh atd... Prostě to dělá směs více chudou a motor to nedokáže pobrat a zapálit tak chudou směs...

Tudíž v tvém případě musela nejvíce pomoct škrtící klapka, stejně tak jako u mě...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 20.03.2012 09:15

presne..na volnobeh falesnej vzduch zpusobuje spatnej volnobeh..uz jen proto ze na volnobeh řj nepouziva lambda sondu a dokonce ani vahu vzduchu protouze jede jen podle bitmapy.Takze si řj nemuze pridat palivo vzhledem k nasavanemu vzduchu(protoze o tom nevi)..a proto je spatnej volnobeh.
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 20.03.2012 18:28

cr4sh3r87 píše:Ono přisávání vzduchu, který nejde přes váhu vzduchu, způsobuje spíš dušení motoru, nestabilní volnoběh atd... Prostě to dělá směs více chudou a motor to nedokáže pobrat a zapálit tak chudou směs...

Tudíž v tvém případě musela nejvíce pomoct škrtící klapka, stejně tak jako u mě...
Jseš teda první,co já dělám fokuse po LIBERCI, co mělo v prd...i těsnění mezi hlavou a potrubím.
A ted,se zamysli,čím to bylo/to těsnění v HÁJI/--povolené potrubí!!!!
Tak tady neuváděj blbosti, které se staly jen na tvém motoru.
Jinak asi všem,co tady popisují problémy s voln.-maj volné sání a klapku v prd...i?????????
Promin,ale až se stímto problémem budeš zabývat 2 roky,jako já,tak se ozvi.!!!! :evil:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 18:53

Petulak, tvoje reakce nedává hlavu ani patu, já jsem o žádném volném sání nepsal, já jen tvrdím, že volné sání ti spíš motor začne dusit než mu přidávat otáčky...

A za 2. já se problémem zabýval 3 roky co jsem auto měl a vyřešil jsem ho :!: A co ty? :hah:
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 20.03.2012 19:25

cr4sh3r87 píše:Petulak, tvoje reakce nedává hlavu ani patu, já jsem o žádném volném sání nepsal, já jen tvrdím, že volné sání ti spíš motor začne dusit než mu přidávat otáčky...

A za 2. já se problémem zabýval 3 roky co jsem auto měl a vyřešil jsem ho :!: A co ty? :hah:

Tak to jsme dva,co to vyřešili. :palec_nahoru: :palec_nahoru: :palec_nahoru:

Jinak volné sání,tzn,ti přisává vzduch, a tímto více otáček./na volnoběh/--he-he :mrgreen: Zkus si trochu povolit třeba hadici podtlaku brzd,za volnoběhu,budeš čubrnět,jak ti obratle vylítnou nahoru.
A jen dovětek, proč jsi s tím přišel až ted? po třech letech???? :D :D

jinak prostuduj všechny moje příspěvky na volnběh a volnob. otáčky.

Omlouvám se,ale to bylo myšleno na citát fordpepek. :mrgreen: :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 19:40

Tak tobě otáčky vyletijou(nepochopitelně) a mě teda spadnou až auto chcípne. Což by mělo, pač směs se začne značně ochuzovat a motor ji prostě nezapalí, nebo rychlost prohoření ve válci je příliš jiná oproti nastevenýmu předstihu, kterej prostě jednotka neupraví jelikož motor nemá knock senzor. Jednotka ani nemůže doupravit poměr paliva, jelikož jede v open loop režimu a nevychází z žádných čidel pro řízení směsi, krom účícího módu prvních pár km... Proto u 1,6 auto chcípá když maj prasklou hadici pod sacím svodem atd...

Pokud tobě letijou otáčky nahoru, tak máš na volnoběh příliš zbytečně bohatou směs, nebo ti jede jednotka v cloosed loop režimu, nebo v učícím režimu... Tak jako tak, to je špatně...

Jinak já už tady upozorňoval na klapku... schválně si do ní nalejte benzín a jak dlouho tam vydrží, myslím že nikomu dýl jak 1minutu....
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 20.03.2012 19:53

No já mám na dorazu klapky matičku, volnoběžn.ventil "dotaženej/skoro na doraz.
Snímač klapky pootočenej po směru asi o 0.5mm.
Ráno nastartuju--ot. asi 1100, po 0.5min. klesnou na 800--pak zas asi na těch 650-700.
Jinak voln. OK.--při přeřaz.-padaj ihned dolů.
Kdybych to uměl,tak ti natočím video. :D :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 20:08

A měl jsi to na diagnostice? Já jen že to šidíš kudy to jde :D Přiškrcený všude :lol: Podle mě ti to bude obohacovat volnoběh a docela dost :)

S natočením snímače klapky jsem taky zkoušel hýbat, ale na live datech mě to pak házelo otevřenou polohu škrtící klapky, což už je špatně...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 20:12

Ono je pěkný to takhle vyřešit, ale moc bohatej volnoběh je velice špatná věc, z důvodu že nespálený benzín, ti rozpouští olejový film na stěnách válců a pak jedeš skoro na sucho.... Proto by se nemělo studený auto ani nechávat zahřívat na místě atd...
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

ustecak
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 09.12.2009 22:34
Bydliště: ustinadlabem

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od ustecak » 20.03.2012 20:14

Tak já s provozníma otáčkama zatím problém nemám,padaj dolů rychle,motor má tichý plynulý chod ale po zahřátí motoru mě se.rou ty nízký otáčky,kolem 500,zvuk motoru dává najevo,jak se trápí.A to motoru nesvědčí.Jestli je v ŘJ nastaveno 750 ot. , tak by to mělo držet,i kdyby někde něco nebylo OK.Měl jsem před tím dvě auta s ŘJ,(letitý) ale takovej problém jsem nikdy nezaznamenal.
Focus combi 1.6 , 74 kW /2003

Uživatelský avatar
cr4sh3r87
.
.
Příspěvky: 559
Registrován: 28.09.2008 14:21
Bydliště: Přerov

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od cr4sh3r87 » 20.03.2012 20:22

A čistil jsi volnoběžný ventil? A zkoušel jsi odpojit baterku aspoň na hoďku?(přes noc je to lepší)
Je:Ford Mondeo ST220, 05', BLACK PANTHER-RECARO RED INFRA
Je:Ford Focus 1,6 16V 02' - silver, tinted window, -40mm, 17Alu z ST170 - Kostitřas do špatného počasí
Bylo:Ford Focus mkII 1.6TDCi 80kw bez DPF, EGR off
Bylo:Ford Focus mkI 1.8 16V Wolf

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti