volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 04.05.2011 17:41

Tipnul bych na snímač klapky, a nebo vyčistit klapku.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Velda22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03.05.2011 14:56

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Velda22 » 04.05.2011 20:47

Díkes za reakci, bohužel se moc v motorech nevyznám :|
mohl bys mě ještě poradit kde ten snímač klapky případně tu klapku najdu? Případně jak se ta klapka čistí...
přikládam foto mého motoru - za každou radu ohledně toho co jsem zakroužkoval a co to má za funkci ti budu moc vděčný...
Předem díky za odpověď
Přílohy
motor 0044.jpg

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13440
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od miki21 » 04.05.2011 21:07

http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 67&t=13902
3je váha vzduchu,pod 2 je škrklap.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od mouse » 04.05.2011 21:10

tak ta škrtící klapka je u č. 2
č. 3 je váha vzduchu
č. 1 :nixw: nemám focuse tak dlouho, takže zatím ti to neřeknu
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 04.05.2011 22:18

Č.1 je el.ventil řídící odsávání benzínových výparů z nádrže do sání.
Vyčistit klapku - sundáš celý to plastový koleno sání(dvě spony) a klapku uvidíš(č.2.) - pozor na čistotu, at ti do sání nic nenapadá! Zkontroluj sání uvnitř kolem škrtící klapky a samotnou klapku, jestli to není zanesený karbonem(takovej černej šmír), případně vyčisti.
Taky uvidíš takový malý snímače(termistory) pro MAF(váhu vzduchu) v tý trubce(č.3) - mrkni, jestli nejsou špinavý - dají se taky čistit(spíš nějakým čističem ve spreji), ale opatrně, jsou to jemný součástky, pozor na poškození.
Pak možná budeš pokračovat pro začátek vyčistěním volnoběžnýho ventilu(je pod klapkou na sání, vede do něj konektor - 2 dráty), ale je k němu blbej přístup.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 08.05.2011 11:06

Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený. :mrgreen:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 08.05.2011 11:50

Tak mám nový poznatek ohledně poštelovaného volnoběhu a klapky. Při včerejší jízdě Olomouc-Lednice po dálnici cca 150km/hod, po příjezdu se otáčky po vyřazení chovaly jako když se to sešteluje špatně = otáčky při vyřazení lezou nahoru ke 3000 dokud sem nezastavil. Už sem se bál že je to zase v pytli, jenže po zhasnutí motoru a kratší odstávce, když sem znovu nastartoval bylo vše tak jako před tím...tzn 1200 - 900 - 750 a po vyřazení se drží na těch 1100 dokud nezastavím. I při cestě na zpět to udělalo, a stačilo na 5min zhasnout motor (omytí mušek na wapce) a vše zas jak má být. Nějak sem nepochopil proč to tak udělá, proč se tak naučí...jestli proto že otáčky jsou pořád nad 3000 tak si myslí že jsou potřeba i při pomalejší jízdě nebo nevim proč. Nějaké vysvětlení pro mě :bebng: ? Doufám že to vydží tak jak to je. No a ještě bych měl dotaz, dá se nějak vrátit volnoběžnej ventil do původního stavu jak byl při koupi než se šteloval?
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
micinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 29.05.2010 23:21

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od micinka » 08.05.2011 13:06

měl jsem podobný problém se samovolným přidáváním nebo zatvrdnutím otáček na vysokých číslech, mě pomohla výměna klapky, taky jsem v tu dobu měnil čidlo rychlosti v prevodovce, vyčištění sacího potrubí, nový vzduch filtr, a je po problému
Ford Focus Combi 1,8i rv.1998

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Hal9000 » 08.05.2011 13:23

petulak píše:Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený. :mrgreen:
Odpojil jsi to pouze zaslepením hadičky?
Jinak včera se mi to úplně zbláznilo a motor točil 7tis. Ihned jsem zastavil a vypnul ho. Chvíli počkal, pak nastartoval a motor zas hned 7tis. Musel jsem odpojit baterku a po resetu ŘJ vše ok. Čím to mohlo být?

Uživatelský avatar
micinka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 77
Registrován: 29.05.2010 23:21

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od micinka » 08.05.2011 13:31

Hal9000 píše:
petulak píše:Č. 1--je jen výmysl blbečků co se jim otepluje zeměkoule/EMISE/---já to mám odpojený. :mrgreen:
Odpojil jsi to pouze zaslepením hadičky?
Jinak včera se mi to úplně zbláznilo a motor točil 7tis. Ihned jsem zastavil a vypnul ho. Chvíli počkal, pak nastartoval a motor zas hned 7tis. Musel jsem odpojit baterku a po resetu ŘJ vše ok. Čím to mohlo být?
viz můj příspěvek, tyhle problémy se už řeší asi v 10ti tématech... a řešení je u všech stejné: čidlo v převodovce, volnoběžný ventil, špinavá škrtící klapka
Ford Focus Combi 1,8i rv.1998

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 08.05.2011 14:06

Jelikož mám víčko nádrže z dírkou,tak tam není podtlak. V tom elektr. ventilu je membrána, která ti někdy odpustí ten podtlak tou tlustší hadičkou pod škrti.klapku. Takže tu slabou i ti silnější,co vedou pod klapku mám vyřazené. Defakto pod klapkou mám jen přepad z lišty a hadič.posilovače brzd.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Suffel
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 17.04.2011 20:02
Bydliště: Nitra
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Suffel » 08.05.2011 18:11

Zdravim som tu novy a taktiez som cerstvym majitelom Focusa 1.6-ky.. mam problem s padanim otacok.. auto za studena si drzi 1100ot/min a vsetko je ok.. ako sa zohreje na 90stupnov otacky padaju na 500ot/min a niekedy aj zdochne.. taktiez zdochina aj pri preradzovani takze sa poriadne na tom neda ani jazdit.. bol meneny olej, filtre, sviecky stale to iste.. dnes som vycistil aj ten volnobezny ventil kedze som nemal technicky bezin pouzil som riedidlo ale uplne bez zmeny.. chcem sa spytat ci niekto uz nieco podobne nemal? co by to mohlo robit? alebo ako teraz postupovat co skor? Vopred dakujem za kazdu odpoved..

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13440
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od miki21 » 08.05.2011 19:24

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 09.05.2011 18:23

Když oni ti kluci asi neradi čtou :dih: :dih:
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Hal9000 » 09.05.2011 18:25

Někteří čtou, ale problémy s otáčkami je docela zapeklitý a individuální problém že se někde zeptat musí. I když tento případ to zrovna nastopro není :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti