volnoběžný ventil

Odpovědět
Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od gargulakj » 21.04.2011 10:47

Ked to robi nepravidelne, skor navrhujem popozerat hadice odvetrania klukovky, pripadne rovno ich vymenit aj s plastovym ventilom.
Ten plastový ventil může byt taky vadny? Když jsem koupil ty hadice tak jsem ho k nim nedostal. Ale vím že jak sem ho měl vydělaný tam v něm neco hrkalo. Jako nejaka kulička :-)
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
maxo111
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1039
Registrován: 23.10.2008 18:53
Bydliště: BB, BA
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od maxo111 » 21.04.2011 22:42

Neviem ci sa na nom moze daco aj pokazit, ja som ho menil iba tak preistotu :) Stal par eur a aj novy hrkal.
Focus II. Tournier 1.8 TDCi, 2010

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 30.04.2011 21:26

Tak ve čtvrtek sme štelovali novej volnoběh, kterej jaksi dělal to stejny co ten původni, u toho sem vyčistil klapku. Chtěl sem omrknou i ventil odvětrávání klikovky ale jaksi sem ho nenašl. Hadice od odvětrávání byla vyměněna za novou. Poštelování vetilu samozřejmě rozladilo komplet volnoběh, takže sem musel vrátit matičku na klapku (viz návod petulaka) a štelovat to i tímto. Změna zatím taková, že otačky nespadnou plynule, ale po vyřazení spadnou na cca 1100 a drží dokud nezastavím pak spadnou na 750, takže takhle by to bylo super, auto na volnoběh nevibruje a po vyřazení a následné brzdě (odbočování) otáčky nespadnou rychle pod těch 700 a auto se jakoby nepřidusí (2x se mi to teď stalo a to po vyřazení ve vysoké rychlosti), jenže se obávám že zase po nějaké době se to ta ču*ka řj naučí a zas to bude jako dřív. Pokud se tak stane tak už nevím co dál. Jedna možnost dělá to vlnovec (v servise mi říkal že je otázka času kdy odejde do věčných lovišť) takže výměna nebo zkusit přehrátí firmwaru (pokud bude nějaký novější).
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
mouse
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3033
Registrován: 18.03.2011 14:37
Bydliště: Praha 5
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od mouse » 30.04.2011 21:52

to, že vyřadíš za jízdy v nějaký rychlosti a otáčky jsou cca: 1100 otáček, je v pořádku, to je skrze posilovači volantu a brzd
Obrázek
Ford Grand C-Max 1.6 TI-VCT 92kw rv.2012 GRANDÍK
Obrázek

Uživatelský avatar
Konik
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2977
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Příbram
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Konik » 30.04.2011 21:53

Vždyť on nepíše, že je to špatně :wink:
Ford Focus MkIII Combi 1.6 EB (2014)
Renault Clio IV 1.2 (2014)
ex: Ford Focus MkI 1.6 Combi (2003)
ex: Mazda MX-5 NB 1,8 (1999)
ex: Citroën C3 1.2 VTi (2015)

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 01.05.2011 12:45

Pastovic: na firmware kašli, nepomůže. Řešíme ty debilní otáčky už docela dlouho po icq s jedním majitelem 1.8, který má zcela stejný problém jako já(pomalu padající, případně visící otáčky při řazení). On měl půjčenou ŘJ s nejnovějším softem a absolutně žádná změna. Takže i já jsem zavrhnul nechat flashnout novej soft.
Mně ani jemu nepomohla žádná z tady na fóru zmiňovaných řešení - já zatím zkouším jedno zcela jiné řešní, on také, nicméně mně nefunguje jeho řešení a jemu taky ne to moje(zřejmě hrajou roli rozdíly 1.8/2.0).
Jinak ten ventilek odvětrání klikovky by 1.8 měla mít stejně jako 2.0, tedy když jdeš po tý hadici odvětrání napojený zezadu na sání směrem dopředu ke klikovce, tak v místě, kde je napojená na blok motoru, tam je ten ventilek - je zasazený v gumovém lůžku, na něj nasazená hadice.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Uživatelský avatar
Pastovic
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1184
Registrován: 02.11.2009 02:35
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Pastovic » 01.05.2011 17:44

No diky, tak alespoň 1500Kč ušetřeno. No já uvidím co to bude dělat za 300km (tak dlouho mi to vydželo poprvé). Poprvé otáčky povyřazení letěly přímo dolu pod 700 a to mě štvalo, to vybrování na volnoběh čert vem, zas tak dlouho nikde na volnoběh nestávám (a přímo v Etzholdovi je psáno že to způsobuje vlnovec ty vibrace - tuším že sem to četl tam). Tak přemýšlím že když se to vrátí tak koupím za 1200Kč přední díl. Časem (až budu mít na to prachy) chci dávat nerez svody s nerez výfukem tak dočasně to vyřešit Polmostrówem za 1200Kč. A maximálně vyčistit ventil odvětrávání klikovky (ale myslím že to je k ničemu). Jinak už nic. Přijde mi že každej má jinej problém....... Kéééž by to tak vydrželo jak to je teď...Nastartuju studenej 1200, za chvíli 900, za chvíli po ohřátí 750 a nevibruje. Při jízdě po vyřazení spadne na 1100 dokud nezastavím pak 750.
FoFo I htb GHIA/1,8/16V/85kw/07-2001/silver/K&N/17" Wolfrace Pro Sprint/Hankook V12 Evo/Eibach
Galerie https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 94&t=21271
ObrázekObrázek

Uživatelský avatar
Hal9000
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3658
Registrován: 21.01.2011 17:41
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Hal9000 » 01.05.2011 19:39

Ať ti to vydrží, co bych za to dal. Já teď vyndal čidlo spojkového pedálu a zvyšování ot. i zrychlování přestalo, jen když pustím plyn z kopce tak na trojku a trochu na čtyřku vybruje brzdový pedál dokud ot. neklesnou k 2tis. :wallbash:

karlkox
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.06.2010 14:22

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od karlkox » 02.05.2011 17:14

ahoj,nechcu zakládat nové téma.Mám problém na mém Focusu 1,8 16v r.v. 99. Když je venku krásně,vysoké teploty tak mi můj focus při dojíždění ke křižovatce téměř vždy chcípne,musím vždy při vyřazení rychlosti rychle šlápnout po plynu,někdy to stihne chcípnout i při podřazování,otáčky jdou nezadržitelně rychle dolu.Když je venku chladnějí,nebo prší tak je vše v pořádku občas motor při vyhození rychlosti zavibruje ale otáčky se hned srovnají okolo 750/min .Minulý týden bylo auto ve Fordu,řekli že ventil volnoběhu tohle určitě nedělá,pro jistotu závadu ani nehledali. Netušíte čím by to mohlo být? díky

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od vitr73 » 02.05.2011 21:21

to karlkox: je to zcela urcite volnobezny ventil. p.s. trosku ti zavidim..to okamzite padani otacek. hned bych tu zavadu s tebou vymenil... :-)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 02.05.2011 22:28

Pro začátek bych ten ventil vyndal a vyčistil od karbonu(benzínem a prostříknout třeba Konkorem nebo WD40). Uvidíš, jestli se něco zlepší, pro začátek je to nejlevnější řešení(až na ten blbej přístup k ventilu).
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

karlkox
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.06.2010 14:22

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od karlkox » 03.05.2011 09:53

chlapi dík za reakci,proč mi ale ve Fordu řekli že tohle nedělá voln.ventil? Kurec já na to mám taky podezření,první jsem si myslel EGR ale motor 1,8 ho prý nemá

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od petulak » 03.05.2011 17:01

Já jsem to měl kdysi taky ve Fordu, vše bylo O.K.-podle nich. Tak jsem posadil techn. vedle sebe,vyjel kopec a dolů jsem to rozjel na 110, vykvaltoval a točky držely na 3000. Řekl mi,že to je normální. Řekl jsem si,že jsem asi po 40 letech,co jezdím, BLBEJ. :cry: Technika jsem vrátil do Fordu,a od tý doby si s tím laboruji sám. :D / volnběh mám O.K./ viz moje příspěvky.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Bullitt
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 18.09.2008 22:13
Bydliště: Plzeň

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Bullitt » 03.05.2011 18:21

Jo, to znám - na Ford servisy kašlu od doby, co mi ve dvou odpověděli skoro stejně, že visící otáčky při řazení jsou normální.
karlkox: vyčistit ten ventil tě bude stát akorát trochu času a práce(a nervů při vyndavání a zpětné montáži ventilu), ale proč to nezkusit. Jak jsem psal - vyčistit ten pístek benzínem od karbonu, prostříkat konkorem nebo WD40 a rozhýbat, aby běhal. Jinak ten ventil je v klidu pootevřený.
Ford Focus Mk4 HB, 1.0EB/92kW, 2021
Ford Focus Mk1 HB, 2.0i/16V/96kW, Ghia, 2004

Velda22
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 03.05.2011 14:56

Re: volnoběžný ventil

Příspěvek od Velda22 » 04.05.2011 10:59

Zdravim, nevim jestli můj problém patří přímo do tohodle fóra, ale žádné lepší jsem nenašel... Mám problém s mým Focusem 1.8 16V r.v.99. Když nastartuju a motor jede na sytič všechno se zdá být v pořádku - otáčky jsou kolem 1100,hezky drží,nekolísaj. Stejně tak po zahřátí se zdá být vše OK - otáčky kolem 800,nekolísaj,motor nevibruje...Problém nastává po zahřátí motoru (přesněji když přestane působit sytič) a já například popojíždím v koloně nebo se snažim někde zaparkovat, prostě všude tam kde popojíždim jen řádově jednotky metrů s tim že nepřeřazuji na dvojku.. V techto situacích mi motor začně CHCÍPAT. Přesněji, chcípá když vyřazuji z JEDNIČKY (nebo zpátečky) do neutrálu...někdy motor ten pokles otáček zvládne a jen se celý auto zatřese ale nechcípne...když popojíždím větší kousek a stačim tam dát dvojku,tak pak to při vyřazování NIKDY nechcípne...

Prosím poraďte mi někdo, už mě uplně vytáčí když parkuju u obchoďáku a lidi na mě koukají a říkají si - bože co je to za mamlasa, že už mu to potřetí chcíplo :irre:

Mohlo by to být volnoběžným ventilem?
nebo váhou vzduchu?
nebo nějakou tou klapkou?
nebo podtlakovýma hadicema? jednu prasklou jsem mimochodem nedávno měnil - nepomohlo to...

Děkuji předem za vaše reakce

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti