Rady na letní pneu - sezona 2025 od strany 160
- alexino
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 22.10.2008 11:57
- Bydliště: Praha 5
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
to myslis ten starej typ? no kdyby tak vydrzely i ty stavajici, to by bylo uplne.... prijemne...
"Evžen" Ford Focus II kombi r.2006, 1.8 TDCi, deep navy blue


Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113

Galerie:
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=97&t=12113
- ybuba
- Pokročilý
- Příspěvky: 560
- Registrován: 31.01.2009 00:39
Re: Rady na letní pneu
Ty bláho, to ti fakt vydržely tolik km, jo ...
, pokud ano, tak Potenzám hluboce smekám tu největší poklonu.
Jen teď nevím, jestli jsem s těmi mými pneu (Pirelli P7) neudělal chybu, doufám, že ne



Jen teď nevím, jestli jsem s těmi mými pneu (Pirelli P7) neudělal chybu, doufám, že ne


Ford Focus Combi II, 1,6 benzín + LPG (74 kW), 6/2006, Blue Tonic


-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Rady na letní pneu
alexino:bohužial tie staršie RE720, bolo mi aj priamo potvrdene, že čím novšia modifikacia , tym je makšia (komfort, hluk) preto som riskol a kupil gumu z 2004 roku (uvedena na trh) pretože bola priamy konkurent RE720 tak verím,že bude na tom podobne 

- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
Já tam mám na léto obutý od němce continentaly premium contact.Vydrží ještě nějaký kilometr,ale co jsem koukal na testy,tak jsou nějaký dobrý.Asi bych do nich šel zas místo do barumek bravuris...Co myslíte?
Barum bravuris 205/55R16 1700kč-2000kč (210km/h-240km/h)
Continental premium contact2 rozměr stejný 2300kč-2400kč (rychl.index stejný)
Mex.rychlost v TP je 216km/h.Můžu koupit ty do 210km/h nebo může v některý situaci nastat problém a musím koupit ty do 240km/h?
Barum bravuris 205/55R16 1700kč-2000kč (210km/h-240km/h)
Continental premium contact2 rozměr stejný 2300kč-2400kč (rychl.index stejný)
Mex.rychlost v TP je 216km/h.Můžu koupit ty do 210km/h nebo může v některý situaci nastat problém a musím koupit ty do 240km/h?
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Rady na letní pneu
To si nemyslim Barum asi nejni to nejlepčí .V SM je zkrácený test od ADACU 14 a 16 nejlepší vyšel Michelim Primacy HP nejmenší opotřebení,Continental PremiunmContact2 nejlepší na suchu,Nokian ZG2 Bridgestone Turanza ER300 a Firestone TZ3000 všechny obzvláště doporučené ta první známka 2,0 ostatní 2,3 až na Firestone 2,4
PÍŠU JEN 16 205/55r16 w
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
S pohladu toho ze viac ako 210 urco nejazdis, by si teoreticky mohol mat s nizsim indexom. Keby sa ale nieco stalo a zacne poistovna riesit a rypat, tak rychlostny index pneu musi byt taky aby do neho max. konstrukcna rychlost v TP spadala. Ak tam nemas velky cenovy rozdiel, ci len par stovak, bral by som radsej vyssi indexKota píše:Mex.rychlost v TP je 216km/h.Můžu koupit ty do 210km/h nebo může v některý situaci nastat problém a musím koupit ty do 240km/h?
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Rady na letní pneu
jjj je to tak a já bych počkal na nějakou akci
moje Dunlopy Fastresp mě vyšli na 1550kč sou H do 210 max. mam ale 190km/h

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- yozefb
- Pokročilý
- Příspěvky: 521
- Registrován: 27.10.2008 07:41
- Bydliště: TV
Re: Rady na letní pneu
inac sme sa bavili s kolegom ohladom "pravych a lavych asym. pneu" tak mi nedalo, a spytal som sa:
Dobry den,
dakujem za podrobnu odpoved, velmi ste ma potesili,
uz len jednu otazku tykajucu sa asymetrickych pneu,
existuju lave a prave asymetricke pneumatiky ?
ked nasadim na auto asymetricke pneu spravne v smere jazdy, ak su
vsetky styri rovnake,
tak dezen na vonkajsej lavej strane pneu bude na vnutornej strane pravej pneu,
je to tak spravne, alebo by mali byt zrkadlovo otocene oproti sebe?
vdaka vopred za odpoved,
---------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane Benediku,
V běžné produkci rozlišujeme 3 typy dezénů podle jejich konfigurace:
1) běžný, nesměrový symetrický dezén - zde je zcela lhostejné, kterou bočnicí bude pneu namontována ven či dovnitř, i kterým směrem se bude pneu otáčet
2) směrový (šípovitý) dezén - je lhostejné, která bočnice je uvnitř a která venku, podstatný je pouze směr otáčení, který je vyznačen na obou bočnicích symbolem podobným šipce a nápisem ROTATION. U tohot dezénu je principem odvodu vody šípovité uspořádání hlavních drážek, které odvádějí vodu od středu do stran a částečně za pneu.
3) asymetrický dezén - je lhostejné, kterým směrem se pneu točí, ale rozhodující re respektování venkovní a vnitřní bočnice, označeno na obou stranách nápisy OUTSIDE, resp. INSIDE (někdy INNER / OUTER). Tyto pneu mají široké průběžné obvodové drážky a díky zešikmeným figurám, zejména na vnitřní polovině dezénu, někdy vypadají, jakoby pneu byla zároveň směrová i asymetrická a že by tudíž měla být pravá a levá verze. Tak tomu ale není. Dezén je konfigurován tak, aby bez ohledu na směr rotace byla voda odváděna do hlavních obvodových dráže a následně za pneumatiku. Jestli šikmými drážkami proudí voda zprava doleva nebo naopak je lhostejné.
Směrové a zároveň asymetrické dezény sice existují, ale jedná se o speciální a sportovní pneu (například Extreme Wet pneu pro F1). V běžném prodeji by takové řešení bylo příliš náročné jak cenově (vulkanizační formy), tak výrobně a logisticky (nikdy nenaplánujete, kolik bude potřeba pravých a kolik levých) i technicky (nelze změnit ani směr otáčení ani pozici pneu na ráfku, tudíž je jediná varianta záměny pozic na vozidle zpředu dozadu na téže straně vozu je tedy velmi obtížné eliminovat případné počínající nerovnoměrné jednostranné nebo pilovité opotřebení).
S pozdravem,
Filip Haderer
Bridgestone CR,s.r.o.
Dobry den,
dakujem za podrobnu odpoved, velmi ste ma potesili,
uz len jednu otazku tykajucu sa asymetrickych pneu,
existuju lave a prave asymetricke pneumatiky ?
ked nasadim na auto asymetricke pneu spravne v smere jazdy, ak su
vsetky styri rovnake,
tak dezen na vonkajsej lavej strane pneu bude na vnutornej strane pravej pneu,
je to tak spravne, alebo by mali byt zrkadlovo otocene oproti sebe?
vdaka vopred za odpoved,
---------------------------------------------------------------------------------------
Vážený pane Benediku,
V běžné produkci rozlišujeme 3 typy dezénů podle jejich konfigurace:
1) běžný, nesměrový symetrický dezén - zde je zcela lhostejné, kterou bočnicí bude pneu namontována ven či dovnitř, i kterým směrem se bude pneu otáčet
2) směrový (šípovitý) dezén - je lhostejné, která bočnice je uvnitř a která venku, podstatný je pouze směr otáčení, který je vyznačen na obou bočnicích symbolem podobným šipce a nápisem ROTATION. U tohot dezénu je principem odvodu vody šípovité uspořádání hlavních drážek, které odvádějí vodu od středu do stran a částečně za pneu.
3) asymetrický dezén - je lhostejné, kterým směrem se pneu točí, ale rozhodující re respektování venkovní a vnitřní bočnice, označeno na obou stranách nápisy OUTSIDE, resp. INSIDE (někdy INNER / OUTER). Tyto pneu mají široké průběžné obvodové drážky a díky zešikmeným figurám, zejména na vnitřní polovině dezénu, někdy vypadají, jakoby pneu byla zároveň směrová i asymetrická a že by tudíž měla být pravá a levá verze. Tak tomu ale není. Dezén je konfigurován tak, aby bez ohledu na směr rotace byla voda odváděna do hlavních obvodových dráže a následně za pneumatiku. Jestli šikmými drážkami proudí voda zprava doleva nebo naopak je lhostejné.
Směrové a zároveň asymetrické dezény sice existují, ale jedná se o speciální a sportovní pneu (například Extreme Wet pneu pro F1). V běžném prodeji by takové řešení bylo příliš náročné jak cenově (vulkanizační formy), tak výrobně a logisticky (nikdy nenaplánujete, kolik bude potřeba pravých a kolik levých) i technicky (nelze změnit ani směr otáčení ani pozici pneu na ráfku, tudíž je jediná varianta záměny pozic na vozidle zpředu dozadu na téže straně vozu je tedy velmi obtížné eliminovat případné počínající nerovnoměrné jednostranné nebo pilovité opotřebení).
S pozdravem,
Filip Haderer
Bridgestone CR,s.r.o.
Focus 1.6 16V HB 2003 silver
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
to sa tu uz riesilo niekde
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Rady na letní pneu
No toto som riesil minulu zimu - ked som kupil dunlop winter response. Nova asymetricka guma. A co mi pomohlo najviac, ked som ich mal este doma tak som si simuloval napravy (ako debil v izbe), tak som mohol otacat ako chcel, vzdy bol vysledok proti mojmu mozgu - t.j. na kazdej strane auta bola vnutorna/vonkajsia cast pneu opacne voci druhej strane auta. A ten dezen vyzeral aj smerovy (nebol samozrejme). Proste prca. Ale pri jazde s tym nebol ziaden problem. Aj ked snehu som si na nich neuzil ani raz.
- Přílohy
-
- dunlop_sp_winter_response.jpg (17.78 KiB) Zobrazeno 2185 x
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Rady na letní pneu
Tak já měl na Fabii Marshall
KW 15 strýc řikal že sou to šlupky ,ale na sněhu sem vyjel vše i co ostatní nemohli i sem je fakt projel ve sněhu rychlostí a byl sem překvapenej ,al v tomhle počasí už byli dost měkký ,ale problém se stranou sem neměl tak je tam značka outside a směrová šipkabyl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Compressor
- Pokročilý
- Příspěvky: 773
- Registrován: 08.03.2008 18:02
- Bydliště: Ostrava-Poruba
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
Tak jsem dneska otevřel nový d-test neboli test spotřebitele a potěšilo mě, že ve 14" (185/60)vyhrály Michelin EnergySaver...a ty mám já 
Já mám teda 185/65

Já mám teda 185/65

- Bury No.1
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 25.09.2008 23:19
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
já jsem si po dlouhým vybírání a přečtení mnoha zahraničních dizkuzí vybral Roadstone N2000 205/50 R16, kus stál 1500,- což si myslím, že je super cena, dnes jsem je nechal hodit na auto tak jsem na ně zvědavej 

FF 1, 5D HB, 1.6 74kW, Trend 11/99, tmave modra metla, 16" alu, K&N filtr


- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
Jak jsi na takovou gumu přišel? V žádnym případě to neber jako rejpání, jen se ptám. O téhle značce jsem totiž ještě neslyšel
Já už mám na 99 % rozhodnuto a budou to Bridgestone Potenza RE050 A


Já už mám na 99 % rozhodnuto a budou to Bridgestone Potenza RE050 A

ST150
- Bury No.1
- Nováček
- Příspěvky: 134
- Registrován: 25.09.2008 23:19
- Bydliště: Kutná Hora
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rady na letní pneu
při prohrabávání se zahraničníma internetovejma obchodama, prodavaj se pod značkou nexen v americe, četl jsem si různý fóra a skoro každej ji chválil a byla za dobrý prachy, tak jsem si řikal, že ji zkusím
tak teď uvidíme 


FF 1, 5D HB, 1.6 74kW, Trend 11/99, tmave modra metla, 16" alu, K&N filtr


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host