Dite v aute
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 22.06.2009 14:46
Re: Dite v aute
Jo sedacku Chicco vajicko, jsem taky v Focusu mel, a vzpominam, ze to byla trochu veda to dat spravne na pasy. Ale nakonec jsem to natrenoval a slo to celkem rychle. Ted mam vzadu dve sedacky Romer Duo Plus z http://www.babylife.cz/autosedacky-rome ... ie-9-18-kg . Jsou pry super bezpecne (jeste jsem se s nima nikde nevyboural, takze nemuzu osobne potvrdit) a i kvalitativne a materialove jako dobry a s tim isofixem se to take da... Takze bych rekl, ze autosedacku jen novou, zkouknout jak dopadla v crash testu a isofix...
- BoraBora
- Nováček
- Příspěvky: 155
- Registrován: 20.05.2009 11:26
- Bydliště: Praha 10
Re: Dite v aute
My vozime mrne za manzelkou. A zalezi na tom jestli ridi nebo ne
Za mnou je tak malo mista (sedacka na fest vzadu, jinak se tam nevejdu) ze se tam mrneti sotva vejdou nohy, o polohovani sedacky ani nemluvim...

- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.05.2009 14:26
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24610
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dite v aute
... nezkousel jste nekdo misto dodatecneho zrcatka na deti dat do FoFo stresni konzolu z C-maxe s vestavenym zrcatkem?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- karolkopictures
- Zkušený
- Příspěvky: 1978
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Morovno,Trenčianský kraj,SR
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24610
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dite v aute
URL: http://www.ford.cz/Cars/C-MAX/CatalogueDownload
zde katalog a na strane 4 (zakrate zrcatko) a na strane 6 (odkryte zrcatko)
zde katalog a na strane 4 (zakrate zrcatko) a na strane 6 (odkryte zrcatko)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24610
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dite v aute
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.05.2009 14:26
Re: Dite v aute
jenom pridam komentar k tomu dvojzrcatku na husim krku, co jsem zminoval o kus vyse.
Jsem s nim spokojenej, prisavka drzi jak pribita, husi krk se da pokroutit dostatecne, navic jsou obe zrcatka na kulovem kloubu, takze v pohode docilite viditelnosti na obe deti vzadu
Jsem s nim spokojenej, prisavka drzi jak pribita, husi krk se da pokroutit dostatecne, navic jsou obe zrcatka na kulovem kloubu, takze v pohode docilite viditelnosti na obe deti vzadu

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Dite v aute
Na úvod - nepoužil jsem funkci HLEDAT, neboť předpokládám, že se tu tak specifický dotaz se ještě neřešil.
Podle výsledku crash testů dětských autosedaček tři roky zpátky (2008, 2009 a 2010) vybíráme autosedačku. Co se mi na internetu podařilo zjistit:
1. isofix je bezpečnější způsob, než připevnění sedačky pásy
2. skořepina je bezpečnější (platí pro tu váhu, kde to je možné, tj. mimina(tj. vajíčka) a pak do 18 kg)
3. co nejdéle to je možné, vozit dítě proti směru jízdy
4. čím vyšší základna, tím větší komfort (výhled) dítě má
5. univerzální sedačky (9 kg až 36 kg) dosahují horších bezpečnostních výsledků
6. pokud sedačka prodělala "dopravní nehodu", je vhodné ji přestat používat a koupit novou
Takže načerpán informacemi jsem našel 3 kandidáty a ty v kamenném obchodě testoval:
1. Romer Safety Plus TT
vyloučena - bezpečnostní límec je tak hluboký (a tvrdý), že dítě nemá šanci do boku nic vidět. I v obchodě nebyl okamžik, aby byla hlavička opřená, tj. sice autosedačka má nejvyšší hodnocení na boční náraz, ale za předpokladu, že dítě má hlavu v límci. To může figurína, ale normální dítě těžko.
2. Maxi Cosi Tobi
zatím druhé místo - moc se mi líbí, že díky zvednutým pásům v open stavu je operace vložit dítě, utáhnout pásy dílem okamžiku, což bude bezva, až se bude malá vzpírat, tam ocením každou vteřinu
Nevýhoda - připevnění jen pásem, tj. komplikované přendávání sedačky z vozu do vozu - což je nejčastější příčina selhání sedačky - špatná montáž.
3. BeSafe Izi Kid X1
už se nedělá, je X3 a ta nebyla testovaná, prodejce doporučuje model Combi X3.
Izi Kid je pro isofix a je PROTIsměru jízdy! Což se mi moc líbí. Prodejce mi doporučuje ale verzi Combi X3, což má být to samé, ale je možné sedačku mít jak po směru jízdy, tak proti směru jízdy. Bohužel prodejce je cca 50 km ode mě, tj. vše po telefonu
Prodejna, co má BeSafe, má verzi Comfort a tu nechci - nedostatečný límec.
4. Letošní vítěz crash testů Kiddy Energy PRO.
Obchod ještě tento model nemá (jsou na DE eshopech), předchůdce modelu Energy Pro jsem zkoušel a nevím. Připevňuje se jen pásem. Dobré je, že přendání sedačky z vozu do vozu je hned. Nevýhodu je, že dítě nemá svůj 4 bodový pás. V sedačce je dítě uchyceno jakýmsi airpolštářkem, do kterého v případě čelního nárazu udělá "hají". Ale nevím.
Nemáte někdo praktickou zkušenost s těmi autosedačkami?
Nemáte někdo praktickou zkušenost související s volbou isofix vs pásy?
Co autosedačky Kiddy a airpolštářek? Máte někdo? V obchodě mi ji samozřejmě chválili, co jiného taky...
Hledám sedačku 9kg-18kg, 9-36 z hlediska bezpečnosti asi vyloučím.
Jak jste autosedačku řešili Vy? Asi nemusím mít nejdražší autosedačku, ale chtěl bych bezpečnou autosedačku, ne aby se skořepina při nárazu zlomila...A jestli je cca rok zpátky důraz na boční náraz, což dřív nebylo, tak proč to nechtít, když už je to známé, ne?
Podle výsledku crash testů dětských autosedaček tři roky zpátky (2008, 2009 a 2010) vybíráme autosedačku. Co se mi na internetu podařilo zjistit:
1. isofix je bezpečnější způsob, než připevnění sedačky pásy
2. skořepina je bezpečnější (platí pro tu váhu, kde to je možné, tj. mimina(tj. vajíčka) a pak do 18 kg)
3. co nejdéle to je možné, vozit dítě proti směru jízdy
4. čím vyšší základna, tím větší komfort (výhled) dítě má
5. univerzální sedačky (9 kg až 36 kg) dosahují horších bezpečnostních výsledků
6. pokud sedačka prodělala "dopravní nehodu", je vhodné ji přestat používat a koupit novou
Takže načerpán informacemi jsem našel 3 kandidáty a ty v kamenném obchodě testoval:
1. Romer Safety Plus TT
vyloučena - bezpečnostní límec je tak hluboký (a tvrdý), že dítě nemá šanci do boku nic vidět. I v obchodě nebyl okamžik, aby byla hlavička opřená, tj. sice autosedačka má nejvyšší hodnocení na boční náraz, ale za předpokladu, že dítě má hlavu v límci. To může figurína, ale normální dítě těžko.
2. Maxi Cosi Tobi
zatím druhé místo - moc se mi líbí, že díky zvednutým pásům v open stavu je operace vložit dítě, utáhnout pásy dílem okamžiku, což bude bezva, až se bude malá vzpírat, tam ocením každou vteřinu

Nevýhoda - připevnění jen pásem, tj. komplikované přendávání sedačky z vozu do vozu - což je nejčastější příčina selhání sedačky - špatná montáž.
3. BeSafe Izi Kid X1
už se nedělá, je X3 a ta nebyla testovaná, prodejce doporučuje model Combi X3.
Izi Kid je pro isofix a je PROTIsměru jízdy! Což se mi moc líbí. Prodejce mi doporučuje ale verzi Combi X3, což má být to samé, ale je možné sedačku mít jak po směru jízdy, tak proti směru jízdy. Bohužel prodejce je cca 50 km ode mě, tj. vše po telefonu

4. Letošní vítěz crash testů Kiddy Energy PRO.
Obchod ještě tento model nemá (jsou na DE eshopech), předchůdce modelu Energy Pro jsem zkoušel a nevím. Připevňuje se jen pásem. Dobré je, že přendání sedačky z vozu do vozu je hned. Nevýhodu je, že dítě nemá svůj 4 bodový pás. V sedačce je dítě uchyceno jakýmsi airpolštářkem, do kterého v případě čelního nárazu udělá "hají". Ale nevím.
Nemáte někdo praktickou zkušenost s těmi autosedačkami?
Nemáte někdo praktickou zkušenost související s volbou isofix vs pásy?
Co autosedačky Kiddy a airpolštářek? Máte někdo? V obchodě mi ji samozřejmě chválili, co jiného taky...
Hledám sedačku 9kg-18kg, 9-36 z hlediska bezpečnosti asi vyloučím.
Jak jste autosedačku řešili Vy? Asi nemusím mít nejdražší autosedačku, ale chtěl bych bezpečnou autosedačku, ne aby se skořepina při nárazu zlomila...A jestli je cca rok zpátky důraz na boční náraz, což dřív nebylo, tak proč to nechtít, když už je to známé, ne?
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.05.2009 14:26
Re: Dite v aute
Isofix vs pasy - samozrejme lepsi je isofix. Mas to uchyceny hned a hlavne poradne. Navic ti sedacka nemuze vzlitnout, kdyz v ni nikdo nesedi. (malokdo upevnuje prazdnou ne-isofixovou sedacku v aute)
Kiddy a airpolštářek - cca pred peti lety taky vyhrala crashtesty nejaka Kiddy s podobnym zpusobem upinani. Nakonec jsem do ni nesel, cetl jsem tehda nazory nespokojenych rodicu, ze to dite je tam strasne zavrene, kdyz ma tlustsi bundu tak se tam neda poradne dostat a v lete je v tom strasny horko. Ale tohle vse neni z me hlavy, takze to ber s rezervou.
Ja to mam poreseno takhle:
Römer Kidfix (15-36kg) - kupovana letos (dle testu nejbezpecnejsi ve sve kategorii). Maximalni spokojenost.
Storchenmuhle Starlight (9-36) - ta nema isofix (tenkrat jsem ho nemel v aute). Vyrostlo v z ni prvni dite, ted je v ni druhe. Taky nemam vyhrady. U tyhle me tehda zaujala pekna bocni ochrana hlavy.
Kiddy a airpolštářek - cca pred peti lety taky vyhrala crashtesty nejaka Kiddy s podobnym zpusobem upinani. Nakonec jsem do ni nesel, cetl jsem tehda nazory nespokojenych rodicu, ze to dite je tam strasne zavrene, kdyz ma tlustsi bundu tak se tam neda poradne dostat a v lete je v tom strasny horko. Ale tohle vse neni z me hlavy, takze to ber s rezervou.
Ja to mam poreseno takhle:
Römer Kidfix (15-36kg) - kupovana letos (dle testu nejbezpecnejsi ve sve kategorii). Maximalni spokojenost.
Storchenmuhle Starlight (9-36) - ta nema isofix (tenkrat jsem ho nemel v aute). Vyrostlo v z ni prvni dite, ted je v ni druhe. Taky nemam vyhrady. U tyhle me tehda zaujala pekna bocni ochrana hlavy.
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.05.2009 14:26
Re: Dite v aute
ted nechci delat reklamu, ale letos jsem koupil autosedacku tady http://www.autosedacky.estranky.cz/
Maji tam spoustu rad a odkazu na testy sedacek, mozna tam najdes to, co hledas.
Taky jsem vahal mezi dvema typy a poslal jim dotaz mejlem. Prisla mi vycerpavajici odpoved a ta tehda rozhodla. Takze nevahej a ptej se
Fakt mi prislo, ze tomu rozumi...
Navic maji dost casto akce na "lonske" modely (ty se od letosnich lisi vetsinou jen potahovou latkou) a tehdy byli nejlevnejsi v CR.
Pokud chces jit do mezikategorie 9-18 kg tam je tam zajimavy napr Römer Safefix plus 2010 vítěz bezpečnostních testů ADAC kat. 9-18 kg v roce 2008.
Ja osobne tuhle kategorii preskocil a sel jsem z vajicka rovnou do 9-36kg, jak jsem psal vyse. Ta Storchenmuhle Stalight ma svoje pasy a vlozku pod zadek - to pouzijes dokud je dite mensi (nas mladej se vnitrvnimi pasy poutal cca do 4 let). No a kdyz vyroste, vyhodis vlozku z pod zadku a vnitrni pasy a nakonec ho poutas klasickym pasem od auta.
Maji tam spoustu rad a odkazu na testy sedacek, mozna tam najdes to, co hledas.
Taky jsem vahal mezi dvema typy a poslal jim dotaz mejlem. Prisla mi vycerpavajici odpoved a ta tehda rozhodla. Takze nevahej a ptej se

Navic maji dost casto akce na "lonske" modely (ty se od letosnich lisi vetsinou jen potahovou latkou) a tehdy byli nejlevnejsi v CR.
Pokud chces jit do mezikategorie 9-18 kg tam je tam zajimavy napr Römer Safefix plus 2010 vítěz bezpečnostních testů ADAC kat. 9-18 kg v roce 2008.
Ja osobne tuhle kategorii preskocil a sel jsem z vajicka rovnou do 9-36kg, jak jsem psal vyse. Ta Storchenmuhle Stalight ma svoje pasy a vlozku pod zadek - to pouzijes dokud je dite mensi (nas mladej se vnitrvnimi pasy poutal cca do 4 let). No a kdyz vyroste, vyhodis vlozku z pod zadku a vnitrni pasy a nakonec ho poutas klasickym pasem od auta.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Dite v aute
Römer Safefix plus je to samé, jako Romer Safety Plus TT. Prostě obchodní značení výrobce je to první, to druhý je název sedačky v testu 2009... Asi na zmatení nepřítele
Tento typ jsem zkouškou vyloučil, ten límec mi nesedí.
Jinak mi nevadí ani model 2008, jde mi o bezpečnost a pokud výrobce má stejný typ, tj. neudělal inovace, tak proč ne. Pokud ale udělal změny, samozřejmě k lepšímu, tak jak sedačka dopadne v crash testu? Tedy v nezávislém crash testu, ne jeho interním...
Do mezi kategorie 9-18 chci jít kvůli bezpečnosti, neboť tato kategorie je ještě skořepina. A právě BeSafe Combi je varianta, kdy je možné mít sedačku protisměru jízdy.
Uvedené stránku prostuduji, asi na to jdu moc vědecky...

Tento typ jsem zkouškou vyloučil, ten límec mi nesedí.
Jinak mi nevadí ani model 2008, jde mi o bezpečnost a pokud výrobce má stejný typ, tj. neudělal inovace, tak proč ne. Pokud ale udělal změny, samozřejmě k lepšímu, tak jak sedačka dopadne v crash testu? Tedy v nezávislém crash testu, ne jeho interním...
Do mezi kategorie 9-18 chci jít kvůli bezpečnosti, neboť tato kategorie je ještě skořepina. A právě BeSafe Combi je varianta, kdy je možné mít sedačku protisměru jízdy.
Uvedené stránku prostuduji, asi na to jdu moc vědecky...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 46
- Registrován: 29.05.2009 14:26
Re: Dite v aute
No ono si nedelej iluze, ze v jiny sedacce bude mit dite tu hlavu porad oprenou. Na druhou stranu po chvili a pri delsich cestach je dite utahany a taky treba spi a pak zase ty velky operky ocenis
Ono si to v principu dost odporuje: bud mas velky operky a je to bezpecny a nebo naopak. Samozrejme ze dite je obcas uplne predkloneny a pak je ochrana hlavy o nicem
Ale nevim, konkretne tuhle sedacku jsem nestudoval. Vychazim z "vetsiho" Romera a tam se mi ty velky operky osvedcily.
Ono si to v principu dost odporuje: bud mas velky operky a je to bezpecny a nebo naopak. Samozrejme ze dite je obcas uplne predkloneny a pak je ochrana hlavy o nicem

Ale nevim, konkretne tuhle sedacku jsem nestudoval. Vychazim z "vetsiho" Romera a tam se mi ty velky operky osvedcily.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24610
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Dite v aute
Vypada tak, ale jednozrcatko, co pouzivam, obcas upadne (vetsinou na D1cartas píše:Jsem s nim spokojenej, prisavka drzi jak pribita, husi krk se da pokroutit dostatecne, navic jsou obe zrcatka na kulovem kloubu, takze v pohode docilite viditelnosti na obe deti vzadu

Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti