Igy píše:No ono by to dalo zmysel. 66kw bez ucpateho vyfuku s
DPF a 80kw s upchatym
DPF budu mat asi dost podobne jazdne vlastnosti

Neviem ako velmi
DPF filter brzdi vykon motora ale urcite mu nepridava. Ak by som
DPF demontoval a nahradil rurou, neznicim potom katalizator? Asi bude treba preprogramovat riadiacu jednotku aj tak aby nerobila pravidelne cistenie filtra.
Nič nenahrádzaš rúrou - teleso ostáva to isté - práve a oxidačný katalyzátor musí ostať nepoškodený (ten je prvý v poradí v smere toku výfukových plynov od turba). Ak ho "nahradíš" rúrou - šiel by ti asi hore aj hluk -
DPF nahrádza aj zadný tlmič a hlavne by si tam potom už nemal ani len oxidák - lebo ten je v tom "tubuse" spolu s
DPF.
Ono keď to vyrábajú tiež ich oba (oxidák i
DPF) vkladajú do telesa a zavaria to na hornej i dolnej prírube - prípadne jednu z nich pred montážou-vložením a druhú po.
Čo sa týka ich rozmiestnenia dnu - napovedať by malo práve umiestnenie nátrubkov na snímanie tlaku "pred" a "za"
DPF - ten "pred" je za oxidačným katalyzátorom a pred telesom
DPF a ten "za" je logicky na konci.
No nič netreba preprogramovať lebo čistenie
DPF/regenerácia/ sa spúšťa pri signalizácii zvýšenej tlakovej diferencie - nie podľa /napr./počtu prejdených km - takže ak sa
DPF nezanesie nemá dôvod sa ani spúšťať regenerácia
DPF. Teda ubudnú pri nej 4. a 5. vstrek nafty do výfukového potrubia(aj tam je podiel zníženia spotreby), ale počul som že snímač aj nejako deaktivuje, prípadne nahradí odporom simulujúcim správnu prevádzkovú hodnotu - to je všetko.
