Stránka 1 z 6

FF a pohon na plyn

Napsal: 25.07.2006 20:45
od hape
Chtěl bych se Vás zeptat, protože vím,že tady poradíte každému :wink: , máte někdo zkušenosti nebo informace o pohonu FF na plyn? Teď když hrozí že benzín bude stát 35 Kč, je to vcelku aktuální :cry: . Proto bych přivítal jakékoliv informace, jak to jezdí, klady, zápory, kolik to stojí, kam se může umístit nádrž na plyn, atd,atd. Jen upřesňuji, že mám combi, což je ostatně v podpisu :lol: . Díky předem!

Napsal: 25.07.2006 22:32
od petulka
S plynem obecně mám dlouholetou zkušenost(Felicia 1.3 MPi hatch.). Zjišťoval jsem to i ohledně FF. "Můj" propanbutanový mechanik by mi to instaloval za 26000 Kč. Ale dá se to pořídit i za 45000 Kč.Záleží jestli to dávkuje plyn do sání, nebo do válců. Mrkni na konkurenční fórum Ford http://forum.fordclubs.org. Nádrž ti dají budˇmísto rezervy (dražší), nebo válec do kufru za zadní sedačky. Máš kombi, tak lepší do kufru. Snížení výkonu naprosto zanedbatelné ( nesrovnávat se Š 120 apod. :D to by nebylo srovnání ale urážka FoFO) ,vykompenzuje ti to nehubnoucí peněženka.Častější servis, revize a výměny svíček a vzduch. filtru jsou směšné položky proti tomu,co ušetříš. Já to počítal a za šest let jsem ušetřil 150 tis. při 25 tis.km/rok.Pokud hodně jezdíš a chceš si FF nechat dýl než 3 roky tak jdi do toho. Jako zápor bych uvedl větší opotřebení motoru,co se týče ložisek klik. hřídele, ojnic a tak. Ono to hoření směsi ve válci má jiný průběh,tak to víc vibruje a namáhá uvedené. Holt s tím motorem nenajedeš 400 tis. ale jenom 300 tis. (Příklad):lol: Mohl bych popisovat jak to funguje,co se kam montuje,ale není místo a chce se mi spát :D

Napsal: 26.07.2006 17:06
od speedy
Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn... :lol:

A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?

No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha... :lol:

Napsal: 26.07.2006 20:12
od petulka
speedy píše:Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn... :lol:

A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?

No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha... :lol:

Jo jo jo, ALE ! měl by jsi vědět,že startuješ vždy na benzin a k přepnutí na plyn dochází při zvýšení otáček motoru automaticky.Psal jsem nesrovnávat se šádama apod. Zimní starty tudíž bez rozdílu. 8) Parkovat v uzavřených prostorech můžeš, pokud jsou při zemi odvětrány otvorem nebo otvory o celkové velikosti aspoň 25 cm čtverečních. Mimo podzemních garáží prkotina. Větší nebezpečí při nehodě hrozí od benzínové nádrže.To proto, že konstrukce plynové nádrže je setsakra bytelná a silně předimenzovaná.Navíc jsou na nádrži uzavírací ventily,takže v ní lze plyn zkrátka zamknou aby nemohl ven.Kontrola těsnosti jednou za rok 200 Kč a pokud mechanik dělá něco k tomu tak je to zdarma.
V životě jsem necítil plyn, mimo tankování,věř mi. 8) A to místo v kufru? Někdy je s tím problém pravda.... Ale pokud jezdíš hodně a nemáš tři děti, tak to místo lehce oželíš díky úspoře financí.Neříkej že ne :wink:


Býval jsem ohledně LPG taky skeptický, ale po sedmileté osobní zkušenosti tzn. že mi to auto ušetřilo jistou sumu na pořízení bytu a já nemusel brát hypotéku...... nikoho bych nepřemlouval,ale já jsem max. spokojený :D

Napsal: 26.07.2006 21:27
od Ahmed
Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku :) Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.

Napsal: 26.07.2006 23:01
od foki
jj jako ahmed .

Napsal: 27.07.2006 08:51
od speedy
uffff to byla teda odezva.... :lol: :lol: :lol:

Napsal: 27.07.2006 21:55
od Ahmed
Mozna jeste k te bezpecnosti. Ja osobne si myslim, ze plyn je bezpecnejsi, nez benzin, i kdyz jsem odpurce plynu :D Pokud je bomba po pravidelnych kontrolach, tak se nemuze stat, ze ti to rachne pod zadkem, ty nadoby jsou celkem predimenzovane, takze vydrzi urcite o hodne vice, nez plastova vana na benzin. Zlata nafta :wink: :lol: :D

Napsal: 28.07.2006 08:25
od petulka
Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina :lol: má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy. :P Ještě na doplnění k té bezpečnosti. Nádrž na plyn má platnost tlakové zkoušky 10 let. Po deseti letech, ať je v sebelepším stavu zkrátka končí a musíš koupit novou. Něco jako bezpečnost u raketoplánů asi ....Jinak neprojdeš na TK. Na tento zápor jsem zapomněl. :lol:

Napsal: 28.07.2006 19:58
od pelen
petulka píše:Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina :lol: má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy. :P ....
To je problem jen u nas. Napriklad v severskych zemich maji v autech zabudovane elektricke vyhrivani chladici kapaliny a kdyz zaparkuji u sveho domu, tak se pripoji kabelem do specialniho konektoru, tusim na blatniku, a celou mrazivou noc je motor teply. (z vypraveni naseho zakaznika)
U nas by nekdo ze zavisti asi ty kabely rozstrihal, takze by pouziti takoveho vyhrivani bylo hodne nejiste.

Napsal: 28.07.2006 20:17
od petulka
Něco podobného mají u nás akorát traktory a stavební stroje. Soused zetora napíchne přes spínací hodiny a hodinku a půl před tím ,než chce vyjet se to sepne. Nasedá do traktoru nastartuje a má to 50 stupňů a hned jde do kabiny teplý vzduch. Ale to parkuje na svém pozemku a za plotem. Jinak by byl už dávno bez prodlužováku.

Napsal: 28.07.2006 20:24
od Ahmed
Kvalitni nafta nemrzne :) Chce to mit vsechno v dobrem stavu a pak neni problem - baterka, zhavice, palivovy filtr a kvalitni nafta :twisted:

Napsal: 28.07.2006 20:25
od Ahmed
U nas v praci, kdyz "cernosi" vidi jakoukoliv zasuvku, tak si natahnou draty domu. A pokud nefunguje, tak ji ukradnou i s kabelem :roll:

Napsal: 29.07.2006 11:11
od petulka
Ahmed píše:Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku :) Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.

A ještě si neodpustím jednu poznámku :D V Holandsku se montují plynové nádrže na místo benzinové, takže o prostor je postaráno.Přímo do nových vozů. A jelikož je benzín ale i tak potřeba kvůli startům, dávají malou nádrž asi na pět až osm litrů. Všechno je schovaný v prostoru pro nádrž. Mají to prostě vychytaný.Lze to i u nás ale stojí to velmi mnoho.Do toho by se snad dalo jít ne?? Koupit nový vůz a jezdit 50 tis./rok, to se sakra vyplatí.

Napsal: 30.07.2006 12:50
od Ahmed
Joo, to neni spatne, ale fakt jenom, kdyz to koupis jako nove auto a mas to misto nadrze a udelane od vyroby. Taky jsem o tom slysel. Ale netusim, o kolik je to auto drazsi, nez normalni benzin :?: