Stránka 1 z 6
FF a pohon na plyn
Napsal: 25.07.2006 20:45
od hape
Chtěl bych se Vás zeptat, protože vím,že tady poradíte každému

, máte někdo zkušenosti nebo informace o pohonu FF na plyn? Teď když hrozí že benzín bude stát 35 Kč, je to vcelku aktuální

. Proto bych přivítal jakékoliv informace, jak to jezdí, klady, zápory, kolik to stojí, kam se může umístit nádrž na plyn, atd,atd. Jen upřesňuji, že mám combi, což je ostatně v podpisu

. Díky předem!
Napsal: 25.07.2006 22:32
od petulka
S plynem obecně mám dlouholetou zkušenost(Felicia 1.3 MPi hatch.). Zjišťoval jsem to i ohledně FF. "Můj" propanbutanový mechanik by mi to instaloval za 26000 Kč. Ale dá se to pořídit i za 45000 Kč.Záleží jestli to dávkuje plyn do sání, nebo do válců. Mrkni na konkurenční fórum Ford
http://forum.fordclubs.org. Nádrž ti dají budˇmísto rezervy (dražší), nebo válec do kufru za zadní sedačky. Máš kombi, tak lepší do kufru. Snížení výkonu naprosto zanedbatelné ( nesrovnávat se Š 120 apod.

to by nebylo srovnání ale urážka FoFO) ,vykompenzuje ti to nehubnoucí peněženka.Častější servis, revize a výměny svíček a vzduch. filtru jsou směšné položky proti tomu,co ušetříš. Já to počítal a za šest let jsem ušetřil 150 tis. při 25 tis.km/rok.Pokud hodně jezdíš a chceš si FF nechat dýl než 3 roky tak jdi do toho. Jako zápor bych uvedl větší opotřebení motoru,co se týče ložisek klik. hřídele, ojnic a tak. Ono to hoření směsi ve válci má jiný průběh,tak to víc vibruje a namáhá uvedené. Holt s tím motorem nenajedeš 400 tis. ale jenom 300 tis. (Příklad):lol: Mohl bych popisovat jak to funguje,co se kam montuje,ale není místo a chce se mi spát

Napsal: 26.07.2006 17:06
od speedy
Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn...
A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?
No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha...

Napsal: 26.07.2006 20:12
od petulka
speedy píše:Tady na foru řeší chip tunning a vy tu pohon na plyn...
A co další mínusy?? Kromě snížení výkonu a životnosti...
Co tak startování v zimě? Co parkování v uzavřených prostorech? Při nehodě zvýšení nebezpečí ? Pravidelné kontroly na těsnost? Zápach plynu? Kolik zabere nádoba na plyn místa v kufru ?
No autu bych to asi neudělal...namontovat do něj plyn
Ale je to věc každého soudruha...

Jo jo jo,
ALE ! měl by jsi vědět,že startuješ vždy na benzin a k přepnutí na plyn dochází při zvýšení otáček motoru automaticky.Psal jsem nesrovnávat se šádama apod. Zimní starty tudíž bez rozdílu.
Parkovat v uzavřených prostorech můžeš, pokud jsou při zemi odvětrány otvorem nebo otvory o celkové velikosti aspoň 25 cm čtverečních. Mimo podzemních garáží prkotina. Větší nebezpečí při nehodě hrozí od benzínové nádrže.To proto, že konstrukce plynové nádrže je setsakra bytelná a silně předimenzovaná.Navíc jsou na nádrži uzavírací ventily,takže v ní lze plyn zkrátka zamknou aby nemohl ven.Kontrola těsnosti jednou za rok 200 Kč a pokud mechanik dělá něco k tomu tak je to zdarma.
V životě jsem necítil plyn, mimo tankování,věř mi.
A to místo v kufru? Někdy je s tím problém pravda.... Ale pokud jezdíš hodně a nemáš tři děti, tak to místo lehce oželíš díky úspoře financí.Neříkej že ne
Býval jsem ohledně
LPG taky skeptický, ale po sedmileté osobní zkušenosti tzn. že mi to auto ušetřilo jistou sumu na pořízení bytu a já nemusel brát hypotéku...... nikoho bych nepřemlouval,ale já jsem max. spokojený

Napsal: 26.07.2006 21:27
od Ahmed
Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku

Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.
Napsal: 26.07.2006 23:01
od foki
jj jako ahmed .
Napsal: 27.07.2006 08:51
od speedy
Napsal: 27.07.2006 21:55
od Ahmed
Napsal: 28.07.2006 08:25
od petulka
Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina

má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy.

Ještě na doplnění k té bezpečnosti. Nádrž na plyn má platnost tlakové zkoušky 10 let. Po deseti letech, ať je v sebelepším stavu zkrátka končí a musíš koupit novou. Něco jako bezpečnost u raketoplánů asi ....Jinak neprojdeš na TK. Na tento zápor jsem zapomněl.

Napsal: 28.07.2006 19:58
od pelen
petulka píše:Pravda pravda,ona ta mastná páchnoucí tekutina

má taky svoje klady. Jenom nesmí uhodit kruté mrazy.

....
To je problem jen u nas. Napriklad v severskych zemich maji v autech zabudovane elektricke vyhrivani chladici kapaliny a kdyz zaparkuji u sveho domu, tak se pripoji kabelem do specialniho konektoru, tusim na blatniku, a celou mrazivou noc je motor teply. (z vypraveni naseho zakaznika)
U nas by nekdo ze zavisti asi ty kabely rozstrihal, takze by pouziti takoveho vyhrivani bylo hodne nejiste.
Napsal: 28.07.2006 20:17
od petulka
Něco podobného mají u nás akorát traktory a stavební stroje. Soused zetora napíchne přes spínací hodiny a hodinku a půl před tím ,než chce vyjet se to sepne. Nasedá do traktoru nastartuje a má to 50 stupňů a hned jde do kabiny teplý vzduch. Ale to parkuje na svém pozemku a za plotem. Jinak by byl už dávno bez prodlužováku.
Napsal: 28.07.2006 20:24
od Ahmed
Kvalitni nafta nemrzne

Chce to mit vsechno v dobrem stavu a pak neni problem - baterka, zhavice, palivovy filtr a kvalitni nafta

Napsal: 28.07.2006 20:25
od Ahmed
U nas v praci, kdyz "cernosi" vidi jakoukoliv zasuvku, tak si natahnou draty domu. A pokud nefunguje, tak ji ukradnou i s kabelem

Napsal: 29.07.2006 11:11
od petulka
Ahmed píše:Dle meho nazoru velky minus, ze nemuzes do podzemnich garazi, ktere se ted celkem hodne rozsiruji. Je rozdil jet na nakupy a strcit auto v 35°C do tmy pod zem nebo nechat na slunku

Dalsi vec instalace treba tech 40 000kc + nejaky ten castejsi servis, kontroly nadrze, atd. Tak usetris priblizne 110,- na 100km, podle spotreby a cen... Tady asi celkem dost zalezi na tom, kolik rocne nahrkas. Muze se ti to vratit za rok, kdyz najedes 40k, nebo taky za 3-4 roky. A pokud uz nahrkas tolik, tak te dost mozna vyjde nastejno diesel, za ktery nezaplatis navic vice nez tech 40 000,- a nemas zacpany kufr nejakou bombou - nadrz misto rezervy je sice pekna, ale stejne nekam musis dat tu rezervu.
A ještě si neodpustím jednu poznámku

V Holandsku se montují plynové nádrže na místo benzinové, takže o prostor je postaráno.Přímo do nových vozů. A jelikož je benzín ale i tak potřeba kvůli startům, dávají malou nádrž asi na pět až osm litrů. Všechno je schovaný v prostoru pro nádrž. Mají to prostě vychytaný.Lze to i u nás ale stojí to velmi mnoho.Do toho by se snad dalo jít ne?? Koupit nový vůz a jezdit 50 tis./rok, to se sakra vyplatí.
Napsal: 30.07.2006 12:50
od Ahmed
Joo, to neni spatne, ale fakt jenom, kdyz to koupis jako nove auto a mas to misto nadrze a udelane od vyroby. Taky jsem o tom slysel. Ale netusim, o kolik je to auto drazsi, nez normalni benzin
