to je to iste ako rozdiel 10Nm u misoky na brzde. pri 300nm je 10rozdiel cca. 3%, takze preco je pre teba zanedbatelnych 40kg a nezanedbatelnych tych 10nm, o ktorych si pisal, ze su pre teba rozhodujuce?vcedula píše:upravil som prispevok, mas pravdu zewl, bolo to neprehladne.
A co sa tyka rozdielu vo vahe, tak to je minimum. Je to odhadom 40 kg medzi 5-dverovym HB a combi. To taky rozdiel robi uz aj nadrz, ci je prazdna alebo plna, pripadne disky plechove vs alu. 40 kg je pri 1400 kg vaziacom aute rozdiel 2.8 %, co je asi dost malo. Moze to spravit rozdiel, uznavam. Ale uz uplne maly.
EDIT: tak ked chcete porovnavat HB vs HB, tak uz zostava len suboj misoo vs TripleJay![]()
![]()
115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
ked uz sa tak casto vracas k okruhom, keby si siel na tom okruhu 300-400km, tak kto myslis, ze vyhra? Pretoze s dieslom by si to dal pri plnom nasadeni bez tankovania, ale s benzinom by si musel zabehnut natankovat a to by ti zobralo tak cca. 2 minuty... takze ta spotreba je hodne dobry argument aj pri motorsporte (vid. napriklad vysledky audi R10 ci R8 ci co to je...) na Le Mans..vcedula píše:ja sa na to pozeram zasa takto: diesel sice zozral menej, ale bol pomalsizewl píše:krasna tecka na zavermisoka píše:....diesel 5.6l/100km a benzin 10,2l/100km.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
chmelko: jasne, tie hodnoty som videl len raz v zivote - ked som sa velmi snazil ist na spotrebu
bezne tak samozrejme nejazdim, je to o nejaky litrik, dva, tri, styri, pat... viac
napr. na dialnici pri 130 kmh mi to papa 7,8 - 8,2 (podla vetra, zataze atd.)
omik: mas pravdu, spotreba je pri zavodoch tiez velmi podstatny udaj. napr. v F1 moze pri rovnako natankovanom monoposte na starte jazdec iduci o dve kola neskor do boxov nahnat sekundy a v konecnom dosledku sa dostat pred predtym veduceho pretekara. cize pocas pretekov ma auto s nizsou spotrebou vacsi cas lahsie auto !!

bezne tak samozrejme nejazdim, je to o nejaky litrik, dva, tri, styri, pat... viac

napr. na dialnici pri 130 kmh mi to papa 7,8 - 8,2 (podla vetra, zataze atd.)
omik: mas pravdu, spotreba je pri zavodoch tiez velmi podstatny udaj. napr. v F1 moze pri rovnako natankovanom monoposte na starte jazdec iduci o dve kola neskor do boxov nahnat sekundy a v konecnom dosledku sa dostat pred predtym veduceho pretekara. cize pocas pretekov ma auto s nizsou spotrebou vacsi cas lahsie auto !!

-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
omik: dovolím si tvrdit, že 400km okruh by som zo svojím fofo na jednu nádrž zvládol pri plnom nasadení..nad 15litrov sa mi ešte 100km nepodarilo urobit
takže v tom to nebude a nezabudaj, že ti skor odijdu pneu než ja budem musiet tankovat
zbytočne sa budeme handrkovat na okruhu ma skratka nezdoláš

takže v tom to nebude a nezabudaj, že ti skor odijdu pneu než ja budem musiet tankovat

zbytočne sa budeme handrkovat na okruhu ma skratka nezdoláš

-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
misoo, F1 je ale fakt blbý príklad..su to v podstate rovnako výkonne auta s rovnakou váhou
jak brzdy, tak cela predná naprava u dieslu dostane omnoho vačší zahul, ako pri motore o 100kg lahšiemu, takže nieje to len o spotrebe
jak brzdy, tak cela predná naprava u dieslu dostane omnoho vačší zahul, ako pri motore o 100kg lahšiemu, takže nieje to len o spotrebe

- misoo
- Test driver
- Příspěvky: 14839
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
jasne ze to neni len o spotrebe a pre nase pripady to takmer nehra rolu, ale ma to zaujalo, tak sem si dovolil, ze sve zahradky, mensi graf, ktory ukazuje vyhodu nizsej spotreby v pretekoch F1. pre zjednodusenie len na 1 pitstop 

- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
uaaaaaaa, parada,muzu usnoutchmelko píše:zewl chce skrartka počut, že diesel je na samotný provoz (nepočítam ine naklady) ekonomickejší, ano máš pravdu......

- Skubi
- Test driver
- Příspěvky: 11856
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Přerov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
to jsem tady z toho ale nikde nevyčetl, ty snad jo?zewl píše:..... Me slo jen o to,aby z tohoto vlakna nebylo to,ze diesel je uplne na hov.o. ...

FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car

Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!


Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
killerhammer to napsal celkem jasne:
killerhammer píše:som rad, ze sa potvrdili moje slova z ineho threadu, kde som povedal, ze diesel nie je lepsi ani v pruznom zrychleni
tato fama sa neustale siri a zivi medzi majitelmi dieslov roky rokucea treba raz povedat, ze to nie je pravda
![]()
![]()
inac som myslel, ze ten diesel v sprintoch benzin aspon na chvilu dobehne ked mu zacne fukat turbo ale mylil som sa, velka vaha motora + slaby zaber na zaciatku ked nejde turbo je prilis velky hendikep, ktory uz potom nedozenie ani po jeho zapnuti
- misoka
- Pokročilý
- Příspěvky: 951
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
killerhammer píše:som rad, ze sa potvrdili moje slova z ineho threadu, kde som povedal, ze diesel nie je lepsi ani v pruznom zrychleni
tato fama sa neustale siri a zivi medzi majitelmi dieslov roky rokucea treba raz povedat, ze to nie je pravda
![]()
![]()
inac som myslel, ze ten diesel v sprintoch benzin aspon na chvilu dobehne ked mu zacne fukat turbo ale mylil som sa, velka vaha motora + slaby zaber na zaciatku ked nejde turbo je prilis velky hendikep, ktory uz potom nedozenie ani po jeho zapnuti
Killerhammer , ty tu o akom dobiehani pises ?? pises to tu ako keby bol benzin na mile daleko


FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990
- vcedula
- .
- Příspěvky: 4065
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bratislava
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
omik, vybral si si dlzku 300 - 400 km, ktora by vyhovovala dieselu, predlz ju este o 200 km (tak aby tankovali obidvaja) a verim tomu, ze by benzin vyhral aj viac ako len o 1 kolo. Ak si samozrejme nemyslel americky oval, lebo ja som myslel klasicky okruh so sikanami, rychlymi aj pomalymi zakrutami.
Bohuzial, je velky rozdiel vo vyvazeni benzinoveho a dieseloveho auta, a aj v rozlozeni max vykonu v spektre otacok. Pri jazde po okruhu by diesel musel stale preradovat, aby mal spravne otacky a tym padom aj spravny vykon. U benzinu by sa preradovalo omnoho menej. A kazde preradenie, aj u toho najlepsieho drivera, je min 0.5 sec, mozes si to predstavit, kolko by to spravilo rozdiel.
Le Mans specialy TDI, to sem nedavaj, to su extremne stroje, nie bezne pouzivane auta.
A aby som nezabudol. Ked nahanas vykon, tak ti je kazde % dobre, lebo vo vysledku sa tie percenta spocitaju a vznikne z toho vacsie cislo. Ale ked porovnavas vysledky a mas len 3 percenta rozdiel v jednej z viacerych velicin, tak to je asi zanedbatelne
Nechcem sa uz hadat o tom, co je lepsie, ci benzin, alebo diesel. Kazdy si moze z toho spravit zaver sam po prehrani videa. Ale upozornujem, bol to len sprint. Ja si z toho beriem asi takyto zaver: dolezity je samotny vykon. Ked sa porovnaju 2 auta s rovnakym vykonom, skoncia skoro rovnako. Zalezi uz len na schopnostiach vodica...
Teraz by sme mali spravit test na okruhu
Bohuzial, je velky rozdiel vo vyvazeni benzinoveho a dieseloveho auta, a aj v rozlozeni max vykonu v spektre otacok. Pri jazde po okruhu by diesel musel stale preradovat, aby mal spravne otacky a tym padom aj spravny vykon. U benzinu by sa preradovalo omnoho menej. A kazde preradenie, aj u toho najlepsieho drivera, je min 0.5 sec, mozes si to predstavit, kolko by to spravilo rozdiel.
Le Mans specialy TDI, to sem nedavaj, to su extremne stroje, nie bezne pouzivane auta.
A aby som nezabudol. Ked nahanas vykon, tak ti je kazde % dobre, lebo vo vysledku sa tie percenta spocitaju a vznikne z toho vacsie cislo. Ale ked porovnavas vysledky a mas len 3 percenta rozdiel v jednej z viacerych velicin, tak to je asi zanedbatelne

Nechcem sa uz hadat o tom, co je lepsie, ci benzin, alebo diesel. Kazdy si moze z toho spravit zaver sam po prehrani videa. Ale upozornujem, bol to len sprint. Ja si z toho beriem asi takyto zaver: dolezity je samotny vykon. Ked sa porovnaju 2 auta s rovnakym vykonom, skoncia skoro rovnako. Zalezi uz len na schopnostiach vodica...
Teraz by sme mali spravit test na okruhu

Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body
- omik
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
presne, vsak o tom vravim, lenze nie je to len o % vykonu, ale aj o % hmotnosti, o ktorej si ty povodne povedal, ze je zanedbatelnavcedula píše: A aby som nezabudol. Ked nahanas vykon, tak ti je kazde % dobre, lebo vo vysledku sa tie percenta spocitaju a vznikne z toho vacsie cislo. Ale ked porovnavas vysledky a mas len 3 percenta rozdiel v jednej z viacerych velicin, tak to je asi zanedbatelne![]()

btw. co sa tyka zatazenia prednej napravy, ako je na tom 2.0l benzin vs. 1.6 tivct? Resp. 2.0l benzin vs. 1.6tdci?
a spocitavanie casov preradeni a pod.... opat, jedine priame porovnanie diesel vs. benzin (ktore poznam z reality) na okruhu na profesionalnej urovni je porovnanie r8 vs. zvysok na zavodoch tipu le mans. to je predsa zavod, ktory preveri komplet cele auto, nejazdi sa na amercikom ovale (nie len), trva tolko, ze vsetci musia niekolko krat tankovat, niekolko krat menit gumy... Proste preveri komplet cele auto a aj ked od seriovky maju tie auta hodne daleko, tak podla mna ma vypovedaciu hodnotu. Vysledkom je (tak to berem ja), ze povedat, ze diesel sa na pretekanie zo svojho principu nehodi je dost prehnane, pretoze ked ho postavis na jeden okruh proti benzinom, tak je schopny vyhravat...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit
-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
čo som našiel...
The 2007 Ford Focus 2.0i Power/weight ratio: 0.1072 PS/kg váha : 1,213 kg
The 2007 Ford Focus 2.0 TDCi Power/weight ratio: 0.0983 PS/kg váha:1,383 kg
takže rozdiel týchto motorov je 170kg!!! ak je toto všetko na prednu napravu,tak poteš...(je problem najst 2 identicky vybavene auta)
The 2007 Ford Focus 2.0i Power/weight ratio: 0.1072 PS/kg váha : 1,213 kg
The 2007 Ford Focus 2.0 TDCi Power/weight ratio: 0.0983 PS/kg váha:1,383 kg
takže rozdiel týchto motorov je 170kg!!! ak je toto všetko na prednu napravu,tak poteš...(je problem najst 2 identicky vybavene auta)
- mehturt
- Test driver
- Příspěvky: 2708
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SC
- Kontaktovat uživatele:
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)
a to uz preco?killerhammer píše:ja tiez tvrdim, ze focus kombiku najlepsie pasuje motor 2.0 TDCi

-
- Test driver
- Příspěvky: 9134
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: 115k diesel VS 115k benzin (0-100)vysledky a video na str.3
čo všetci blbnete s tým označením "Ghia X socka" raz to niekde napíšem, a už to ma Skubi v popisu,to ešte pochopim, ale už aj mehturt..



Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů