Stránka 1 z 6

Předehřev motoru

Napsal: 21.11.2007 09:13
od vozgrunt
Předem se omluvám, jestli se to tady už řešilo, ale já nic nenašel.
Chtěl bych se tady těch nejchytřejších, popřípadě i těch méně chytrých zeptat jestli existuje na fofo nějaký zbůsob předehřátí motoru. Tzn. Ohřátí chladící kapaliny nějakým "doplňkem" přes zásuvku 220 V již cca 1hod v garáži před startem. Popřípadě jestli teno "doplněk" existuje a kolik stojí
Předem děkuji za odpovědi.

Napsal: 21.11.2007 09:23
od chmelko
tak očakávaj A4 od od Stehnaka :wink:

Napsal: 21.11.2007 09:57
od Skubi

Napsal: 21.11.2007 10:25
od Stehnak
2 vozgrunt: Ja to na aute mam dodelane : http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 5&start=15 Montovali mi to tady ve Fi a trvalo jim to neco kolem jedne hodiny. Matros (teleso, kabel, zastrcka v narazniku) byl za cca 150 €. Neohriva to teda chladici kapalinu (jak jsem si puvodne taky myslel) ale je to topny rezistor ktery ohriva blok motoru a od nej se vlastne prohreje cely prostor pod kapotou - jednoduche a ucinne. Ted uz vim ze jsem udelal chybu (usetril sice 100 €), ze sem si nenechal protahnout kablik aj do interieru bo po ranu pak clovek nemusi vubec skrabat okna. Do interieru se pak da koupit neco jako fen na vlasy... a je na tobe jakej prikon koupis. Topny teleso v motoru ma kolem 200W a je to na 230 V stridavejch - proste ze zasuvky. Da se to "vysperkovat" treba tou casove programovatelnou zasuvkou, kterou sezenes i v blbym TESCU. Tady jsou pripojky temer vsude tak je na Tobe kdy si to zapnes a kdy ne...

Napsal: 21.11.2007 13:08
od vozgrunt
2 Stehnak: To je super, ale dá se ten systém koupit i u nás ? Zatím jsem našel toto: http://www.molpir.cz/CZ/VSETKO.htm
ale nevím zatial za kolko
a pak jsem našel toto: http://www.normans.cz/index.php?idm=onas
Je to jedno z těchto systémů co máš ty f autě ?

Napsal: 21.11.2007 13:18
od honolulu
V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine :lol:

Napsal: 21.11.2007 16:32
od Stehnak
Mam to co mas v tom prvnim odkazu ale bez tech dalsich vychytavek.
Ja mam jen:
teleso v bloku motoru:
Obrázek
a v narazniku malou "zasuvku" (se zaklopkou aby do ni neteklo) na kabel kterej prijde do 230V zasuvky.
A esli se to da sehnat v CR netusim. Kamos shanel na Thaliu to co mam ja a nesehnal. Tak si to nechal namontovat tady v pondeli (taky jen motor) a platil i s praci 240 E-ček.

Ten Tvuj druhej odkaz bych videl spis pro nakladaky... 1 kW je opravdu zbytecne moc...

A pokud to chces pouzivat jen v garazi tak to co napsal honolulu je taky reseni...

Napsal: 22.11.2007 14:49
od vozgrunt
honolulu píše:V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine :lol:
To jako normálním přímotopem , vyhříváš celou garáž nebo máš nějakej menší v blízkosti motoru ?

Napsal: 30.11.2007 08:03
od vozgrunt
Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !

Napsal: 30.11.2007 09:01
od boss99
Ja mel nma aute příhřev motoru. Bylo to original od Forda. Ale strašně to čoudilo. Někdy na mě lidi gestikulovali že hořím. Z pod motoru byl vyvedel malý výfuk.
Zapínalo se to automaticky když teplota klesla pod 4stupně.

Napsal: 30.11.2007 12:18
od Ahmed
Ja jsem u stareho TDDI taky mel bufik s tim vyfukem, jak rikas. Coudit to spravne nema, dela to, az se to zakarbonuje nebo az se neco stane s tou zhavici svickou. To se mi stalo druhou zimu, co jsem auto mel - prvni rok vsechno fungovalo bez problemu, hralo to perfektne a necoudilo. Druhy rok se to vzdycky rozjelo az na druhy pokus a nekolikrat se mi stalo, ze to silene dymilo a smrdelo spaleninou - poprve jsem auto odstavil, pac jsem taky myslel, ze horim :x Pokud uz je ta zhavici svicka spatna, tak se stava, ze se ten bufik rozjede po 90s na druhy pokus, pisou to i v TISu a podle me to melo i o hodne nizsi vykon.

Napsal: 30.11.2007 12:21
od Ahmed
vozgrunt píše:Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !
Jaky to je ohrivac? El. nebo naftovy? Co te stal?

Nechci kecat, pac si to cislo nepamatuju, ale ten naftovy ohrivac, co je original ma nekolikrat vetsi vykon, nez 1kW :wink: Kdyz fungoval jak mel, tak jsem mel po kilometru jizdy rucicku uprostred.

Napsal: 30.11.2007 13:04
od Alonso68
Předpokládám, že elektrický na 220V.
Vozgrunt: Kde se dá koupit, za kolik a nějaká fotka z montáže by nebyla? A jak jsi vyřešil přívod napětí?

Napsal: 03.12.2007 07:56
od vozgrunt
Je to na 220 V. Koupil jsem to u http://www.normans.cz
Montáž nebyla nijak složitá, musel jsem akorát upravit držák a hlavně je potřeba dodržet návod na montáž. Kdyby měl někdo zájem můžu nafotit přesně, kde jsem ty T-kusy napojil.
Obrázek
a zásuvku jsem koupil vodotěsnou, kerou jsem se snažil, jak si můžete všimnou na fotce udělat samonavíjecí. Použil jsem systém z vysavače, ale úplně se to nepovedlo. Drbal jsem se stím půl dna, ještě to musím nějak vymyslet, zatím to mám na pevno.
Obrázek

Napsal: 03.12.2007 12:09
od Alonso68
Ta cena se mi zdá dost vysoká. Prosím ještě o detaily těch T-kusů.