Stránka 1 z 6
Předehřev motoru
Napsal: 21.11.2007 09:13
od vozgrunt
Předem se omluvám, jestli se to tady už řešilo, ale já nic nenašel.
Chtěl bych se tady těch nejchytřejších, popřípadě i těch méně chytrých zeptat jestli existuje na fofo nějaký zbůsob předehřátí motoru. Tzn. Ohřátí chladící kapaliny nějakým "doplňkem" přes zásuvku 220 V již cca 1hod v garáži před startem. Popřípadě jestli teno "doplněk" existuje a kolik stojí
Předem děkuji za odpovědi.
Napsal: 21.11.2007 09:23
od chmelko
tak očakávaj A4 od od Stehnaka
Napsal: 21.11.2007 09:57
od Skubi
Napsal: 21.11.2007 10:25
od Stehnak
2 vozgrunt: Ja to na aute mam dodelane :
http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 5&start=15 Montovali mi to tady ve Fi a trvalo jim to neco kolem jedne hodiny. Matros (teleso, kabel, zastrcka v narazniku) byl za cca 150 €. Neohriva to teda chladici kapalinu (jak jsem si puvodne taky myslel) ale je to topny rezistor ktery ohriva blok motoru a od nej se vlastne prohreje cely prostor pod kapotou - jednoduche a ucinne. Ted uz vim ze jsem udelal chybu (usetril sice 100 €), ze sem si nenechal protahnout kablik aj do interieru bo po ranu pak clovek nemusi vubec skrabat okna. Do interieru se pak da koupit neco jako fen na vlasy... a je na tobe jakej prikon koupis. Topny teleso v motoru ma kolem 200W a je to na 230 V stridavejch - proste ze zasuvky. Da se to "vysperkovat" treba tou casove programovatelnou zasuvkou, kterou sezenes i v blbym TESCU. Tady jsou pripojky temer vsude tak je na Tobe kdy si to zapnes a kdy ne...
Napsal: 21.11.2007 13:08
od vozgrunt
2 Stehnak: To je super, ale dá se ten systém koupit i u nás ? Zatím jsem našel toto:
http://www.molpir.cz/CZ/VSETKO.htm
ale nevím zatial za kolko
a pak jsem našel toto:
http://www.normans.cz/index.php?idm=onas
Je to jedno z těchto systémů co máš ty f autě ?
Napsal: 21.11.2007 13:18
od honolulu
V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine
Napsal: 21.11.2007 16:32
od Stehnak
Mam to co mas v tom prvnim odkazu ale bez tech dalsich vychytavek.
Ja mam jen:
teleso v bloku motoru:
a v narazniku malou "zasuvku" (se zaklopkou aby do ni neteklo) na kabel kterej prijde do 230V zasuvky.
A esli se to da sehnat v CR netusim. Kamos shanel na Thaliu to co mam ja a nesehnal. Tak si to nechal namontovat tady v pondeli (taky jen motor) a platil i s praci 240 E-ček.
Ten Tvuj druhej odkaz bych videl spis pro nakladaky... 1 kW je opravdu zbytecne moc...
A pokud to chces pouzivat jen v garazi tak to co napsal honolulu je taky reseni...
Napsal: 22.11.2007 14:49
od vozgrunt
honolulu píše:V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine
To jako normálním přímotopem , vyhříváš celou garáž nebo máš nějakej menší v blízkosti motoru ?
Napsal: 30.11.2007 08:03
od vozgrunt
Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !
Napsal: 30.11.2007 09:01
od boss99
Ja mel nma aute příhřev motoru. Bylo to original od Forda. Ale strašně to čoudilo. Někdy na mě lidi gestikulovali že hořím. Z pod motoru byl vyvedel malý výfuk.
Zapínalo se to automaticky když teplota klesla pod 4stupně.
Napsal: 30.11.2007 12:18
od Ahmed
Ja jsem u stareho TDDI taky mel bufik s tim vyfukem, jak rikas. Coudit to spravne nema, dela to, az se to zakarbonuje nebo az se neco stane s tou zhavici svickou. To se mi stalo druhou zimu, co jsem auto mel - prvni rok vsechno fungovalo bez problemu, hralo to perfektne a necoudilo. Druhy rok se to vzdycky rozjelo az na druhy pokus a nekolikrat se mi stalo, ze to silene dymilo a smrdelo spaleninou - poprve jsem auto odstavil, pac jsem taky myslel, ze horim
Pokud uz je ta zhavici svicka spatna, tak se stava, ze se ten bufik rozjede po 90s na druhy pokus, pisou to i v TISu a podle me to melo i o hodne nizsi vykon.
Napsal: 30.11.2007 12:21
od Ahmed
vozgrunt píše:Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !
Jaky to je ohrivac? El. nebo naftovy? Co te stal?
Nechci kecat, pac si to cislo nepamatuju, ale ten naftovy ohrivac, co je original ma nekolikrat vetsi vykon, nez 1kW
Kdyz fungoval jak mel, tak jsem mel po kilometru jizdy rucicku uprostred.
Napsal: 30.11.2007 13:04
od Alonso68
Předpokládám, že elektrický na 220V.
Vozgrunt: Kde se dá koupit, za kolik a nějaká fotka z montáže by nebyla? A jak jsi vyřešil přívod napětí?
Napsal: 03.12.2007 07:56
od vozgrunt
Je to na 220 V. Koupil jsem to u
http://www.normans.cz
Montáž nebyla nijak složitá, musel jsem akorát upravit držák a hlavně je potřeba dodržet návod na montáž. Kdyby měl někdo zájem můžu nafotit přesně, kde jsem ty T-kusy napojil.
a zásuvku jsem koupil vodotěsnou, kerou jsem se snažil, jak si můžete všimnou na fotce udělat samonavíjecí. Použil jsem systém z vysavače, ale úplně se to nepovedlo. Drbal jsem se stím půl dna, ještě to musím nějak vymyslet, zatím to mám na pevno.
Napsal: 03.12.2007 12:09
od Alonso68
Ta cena se mi zdá dost vysoká. Prosím ještě o detaily těch T-kusů.