Stránka 43 z 44

Re: Alternátor

Napsal: 29.01.2022 17:29
od jardab2
Rychly dotaz - mam v haji alternator, asi prorazeny usmernovac merenim po demontazi, nedobiji, kontrolka nesviti. Motor 1.6 TDCI 66kW HHDA
Puvodne byl DENSO 3M5T-10300-PD, 120A
Nasel jsem pro tento motor DENSO DAN930 ktery ma 150A ale pro tento kod motoru je urcen, cili mechanicky bude snad kompatibilni. Muze byt nejaky problem po elektricke strance? Samozrejme jde o to, ze jsem ho nasel nejlevneji ;-)
Jeste by me teda zajimalo, proc je u jednoho paru vyvodu vinuti zdvojena dioda na zem (vpravo v krouzku) a u dalsich dvou ne, ale pokud se vse povede, provedu pitvu...
alternator.jpg

Re: Alternátor

Napsal: 29.01.2022 19:23
od oscaar
Pípákem na multimetru (test diod), pokud je usměrňovací můstek obou směrně průchozí tak je KO. Stator i rotor měř na odpor samostatně a měl bys tam mít cca 3 - 4 Ohm.

Re: Alternátor

Napsal: 05.02.2022 17:18
od jardab2
No, podle me spis bude odpor vinuti v miliOhmech, nemeritelny, je to 2mm drat...
Kazdopadne dnes namontovan novy DENSO 150A, k sehnani za smesnych 2800 a opravdu novy dil. Napeti dava, 14.7V, takze snad to bude OK.
Pri mereni multimetrem mne prekvapil svod z + na zem, kdyz jsem to pomalu drazdil na zdroji, tak tam tekl i docela proud ale pak to najednou kleslo a je OK. Jestli nejaky svod nebo se nejaka dioda musela zformatovat... Divne. Ten 150A ma vsechny diody osazene a vinuti ma nejak 2 sekce.

Re: Alternátor

Napsal: 06.02.2022 23:12
od oscaar
Co mám na connectu alternátor Ford VISTEON 125 A, ten má na statoru vynutí 3 fáze. Na rotoru mám odpor 3 Ohm a na každé fázi statoru 3,5 - 4 Ohmů. Měřeno multimetrm v rozsahu 200 Ohm.
150 A to už má slušnou rezervu, tak jen aby měli odolný regulátor dobíjení.

Re: Alternátor

Napsal: 16.02.2023 15:54
od Michal131
Před měsícem mě odešel altik tak sem ho dal na opravu (diod. Můstek, regulator )

Po namontovani alternator dobiji ale svítí mi kontrolka a blikaji mi všechny světla v autě.

Kabel od RJ sem "propipl" a přerušen nikde není, kostry sem očistil

Tak sem si znovu pročetl toto téma a opět sem vytáhl altik s tím že bude špatný i ten nový regulator (dočetl sem se tu že ford má někdy problém s neorigo dilema v altiku )
Byl mi tam namontovan nový regulator značky"mobiletron"
Ale problém se nezměnil

O svítící kontrolece tu píše hodně lidí ale mě k tomu zároveň blikaji i ty světla takze nevím jestli mám trvat na svém že i tento regulator může být špatný?

Pripadne máte někdo takovou zkušenost?

Re: Alternátor

Napsal: 16.02.2023 16:10
od ZaQik
vrat se zpet k opravari altiku ... tohle se mu nepovedlo, tak at to opravi poradne

Re: Alternátor

Napsal: 16.02.2023 16:21
od Michal131
Ten mi řekl že to už jedine musí byt Ridici jednotkou (což se mi nezdá) Ale promereny ten altik na ty impulsy z ŘJ nema
Takze to vidím tak ze pořídím novy alternator
Pojistkou v autě to asi předpokládám být nemůže ty sem procházel jen tak zběžně.

Re: Alternátor

Napsal: 16.02.2023 16:27
od ZaQik
tipuji to na usmernovac, ale je to vesteni z kristalove koule

Re: Alternátor

Napsal: 17.02.2023 01:05
od oscaar
Měřil sis kolik ti to dobíjí, když ti mrkaji světla? Vydává pískající zvuk když to kolísá? Kontroloval jsi stav uhlíků a sběrných kroužku, jestli nemají hluboké drážky? Už se mě stalo, že se mě nový uhlík v ne zabroušené drážce zlomil a potom nemůže regulátor korektně reagovat na změnu napětí, při regulaci nabuzení rotoru. Teď jsem měnil altík na mondeu. Přerušovaně pískal a dobíjel 14. 6 / 12.5 /15.5 V. Byla proražená jedna dioda na můstku + na vinutí jedné fáze statoru, byla probitá izolace a šlo to, do zkratu. Nemělo cenu, ho opravovat. Když bych dal za vynutí statoru 1900,- a plus náklady na můstek. To sem raději vzal nový altík.

FF II 1,6 tdci 2005 - nízké napětí při jízdě

Napsal: 19.07.2023 13:43
od kristianherman
Zdravím,
před pár dny přestal můj Ford Focus II tdci, 66kW, 2005 startovat.
Po pokusu o částečné dobití baterky a jedno nastartování navíc jsem vyměnil baterku za úplně novou.
Když jsem si ale dal do zapalovače měřák napětí, ukazuje mi to na volnoběh 11,5 V, při vyšších otáčkách zhruba 12-12,3 V, což je mnohem méně, než by zřejmě mělo.
Podle hledání to vypadá na problém v regulátoru u alternátoru, ale může to být cokoli jiného.
Díky za každou radu, co by to mohlo být nebo co zkusit.

Re: Alternátor

Napsal: 19.07.2023 13:49
od ZaQik
nech si na stolici zmerit altik, jestli je v pohode

Re: Alternátor

Napsal: 22.08.2023 22:42
od 2pa
jardab2 píše: 29.01.2022 17:29 Rychly dotaz - mam v haji alternator, asi prorazeny usmernovac merenim po demontazi, nedobiji, kontrolka nesviti. Motor 1.6 TDCI 66kW HHDA
Puvodne byl DENSO 3M5T-10300-PD, 120A
Nasel jsem pro tento motor DENSO DAN930 ktery ma 150A ale pro tento kod motoru je urcen, cili mechanicky bude snad kompatibilni. Muze byt nejaky problem po elektricke strance? Samozrejme jde o to, ze jsem ho nasel nejlevneji ;-)
Jeste by me teda zajimalo, proc je u jednoho paru vyvodu vinuti zdvojena dioda na zem (vpravo v krouzku) a u dalsich dvou ne, ale pokud se vse povede, provedu pitvu...
alternator.jpg
Ahoj, mám prakticky totožnou situaci, F II 1.6 TDCI 66kW HHDA, auto má najeto poctivých 105 tis. Alternátor asi DENSO podle tvaru, štítek odpadl, až na regulátor z žebrováním vypadá stejně jako u Jardy2. Nedobíjí, kontrolka nesvítí. U alternátoru ložiska i uhlíky v pohodě, rotor odpor cca 3 ohmy, diodový můstek zdá se ok (z jedné strany neprůchozí, z druhé cca 0,7V). Otázka je stator - všechna tři vinutí cca 0,1 ohmu (nemám měřák s menším rozsahem), takže těžko poznat případný mezizávitový zkrat. A taky nevím, jak změřit regulátor.
Hlavně se chci zeptat Jardy2, jak po roce a půl funguje DENSO DAN930, mám v plánu jít do toho taky, pokud se stávajícím altíkem nevymyslím nic dalšího.
Dík Pavel

Re: Alternátor

Napsal: 23.08.2023 00:09
od oscaar
Ahoj, 3 ohmy u rotoru jsou OK. Měřím v rozsahu, do 200 ohmů. Měl jsem i rotor s 2.5 ohm a fungoval v pohodě. Stator i rotor by měl mít idealně 3 - 4 ohmy. Na test regulátoru dobíjení se dá požít laboratorní zdroj. když má stator proraženou izolaci, začne se pálit a vynutí z černá. Pokud má stator 0.1 ohm, tak je to jasnej zkrat. Opravovat ho nemá cenu, kup nový.

regulator alternatoru ford focus 2

Napsal: 26.08.2023 12:06
od walitaka
Dobry den,nemete nekdo tip na osvedceny regulator napeti na alternator DENSO focus 2. R.V. 2005.Dekuji za odpovedi.

Re: Alternátor

Napsal: 28.08.2023 06:52
od oscaar
Na Connectu se mě osvědčil Regulátor generátoru HITACHI 130021, má 5 let záruku. :wink: Nevím jestli má ff2 stejný, nevím na jaký je to motor.