Hřející kabel baterie
Napsal: 24.01.2024 08:52
Ahoj, na FF 2008 mi začal hřát kabel u kladné svorky baterie, který jde pak k startéru a alternátoru. Nejspíš začal vznikat přechodný odpor v místě zalisování kabelu do svorky (u našich modelů to zde bohužel není přes šroub) a musím tedy měnit celou svorku s kabelem, který vede do spodní části pojistkové skříně v motorovém prostoru, kde je oko a pak dále ke startéru a alternátoru.
A zde můj hlavní dotaz - je složité rozdělat pojistkovou skříň, abych tam kabel uvolnil a vyměnil ho? Z vrchního pohledu na pojistky je tam nějaký šroub, ale má na sobě nějaké nalisované plechy proti uvolnění a nedokáži ho povolit, asi se to dělá zespodu - stačí "jen" uvolnit těch 10 plastových pacek na té plastové krabici a spodní část se uvolní, čímž se dostanu k tomu kabelu nebo to tam drží ještě na něčem? Celou pojistkovou skříň odháknout dokážu (1 šroub u uložení tlumiče a 2 plastové západky zespodu krabičky). Abych věděl, jestli raději nesehnat někoho se schopnými lisovacími kleštěmi, kabel ucvaknout a nalisovat na něj oko a vyměnit svorku za nějakou se šroubovacím uchycením. Díky.
A zde můj hlavní dotaz - je složité rozdělat pojistkovou skříň, abych tam kabel uvolnil a vyměnil ho? Z vrchního pohledu na pojistky je tam nějaký šroub, ale má na sobě nějaké nalisované plechy proti uvolnění a nedokáži ho povolit, asi se to dělá zespodu - stačí "jen" uvolnit těch 10 plastových pacek na té plastové krabici a spodní část se uvolní, čímž se dostanu k tomu kabelu nebo to tam drží ještě na něčem? Celou pojistkovou skříň odháknout dokážu (1 šroub u uložení tlumiče a 2 plastové západky zespodu krabičky). Abych věděl, jestli raději nesehnat někoho se schopnými lisovacími kleštěmi, kabel ucvaknout a nalisovat na něj oko a vyměnit svorku za nějakou se šroubovacím uchycením. Díky.