Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ahoj Romane,
motorky, které mi prošly rukama, to měly jak píšeš. Sklon "0" - jeden dotaz, sklon "MAX" druhý dotaz.
Pak stupnice mezi nimi a tomu odpovídající polohy motrorků.
Co jsem zaznamenal u druhovýroby světel (s původními orig. motorky), tak neseděla výška na jednotlivé stupně sklopení.
Respektive, světlomety seřízený na sklon "0" nastejno a pak se více nebo méně rozcházely.
Nicméně, pokud jezdíš většinou s nastavením na "0", tak je možné, že se prostě vlivem vibrací tyčka motorku ovládání sklonu trochu "zaklepe" do nižší polohy a pokud to po čase překročí jakousi prahovou hodnotu, po rozsvícení světel se vrátí zpět do odpovídající polohy...
motorky, které mi prošly rukama, to měly jak píšeš. Sklon "0" - jeden dotaz, sklon "MAX" druhý dotaz.
Pak stupnice mezi nimi a tomu odpovídající polohy motrorků.
Co jsem zaznamenal u druhovýroby světel (s původními orig. motorky), tak neseděla výška na jednotlivé stupně sklopení.
Respektive, světlomety seřízený na sklon "0" nastejno a pak se více nebo méně rozcházely.
Nicméně, pokud jezdíš většinou s nastavením na "0", tak je možné, že se prostě vlivem vibrací tyčka motorku ovládání sklonu trochu "zaklepe" do nižší polohy a pokud to po čase překročí jakousi prahovou hodnotu, po rozsvícení světel se vrátí zpět do odpovídající polohy...
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 12934
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Nejazdia ti tie svetla hore/dole napriklad pri stlaceni brzdoveho pedalu? Alebo ak mas senzor svetla, tak prepinanie denny a nocny rezim (ak je prepinac svetiel v polohe auto)?
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Tak v tom prípade ak majú motorčeky vymedzené svoje krajné polohy aj ovládačom svetiel, tak by som povedal, že je to v poriadku. Obával som sa presne toho, že by v polohe 0 neboli ešte úplne na doraze a keby som ich chcel ručne kolečkom zrovnať do jednej polohy, tak by "0" mohla byť vyššie ako by mala byť. Mám originál Ford svetlá aj motorčeky, takže dúfam, že je to tak ako píšeš.
Vibrácie určite nemôžem vylúčiť ako dôvod, už len po ceste z domu do mesta máme pár úsekov, kde asfalt nie je úplne 100% a v tej rýchlosti je ten nekvalitný asfalt poznať (dokonca mi preblikáva taká tá malá žiarovečka na krúžku okolo zapalovača cigariet) - takže verím, že by to mohlo mať aj vplyv na motorčeky svetiel.
@stano: nie, pri stlačení brzdy sa nedeje nič (teda okrem brzdenia ) ... mám síce vypínač v polohe AUTO, ale všimol som si to už aj keď svetlá zapnem normálne z polohy 0 na stretávačky.
Pokial na mňa nebude nikto blikať tak to asi riešiť nebudem, prípadne potom skúsim vymeniť ešte motorčeky, mám tu dva náhradné zo starých svetiel a uvidím čo bude.
Vibrácie určite nemôžem vylúčiť ako dôvod, už len po ceste z domu do mesta máme pár úsekov, kde asfalt nie je úplne 100% a v tej rýchlosti je ten nekvalitný asfalt poznať (dokonca mi preblikáva taká tá malá žiarovečka na krúžku okolo zapalovača cigariet) - takže verím, že by to mohlo mať aj vplyv na motorčeky svetiel.
@stano: nie, pri stlačení brzdy sa nedeje nič (teda okrem brzdenia ) ... mám síce vypínač v polohe AUTO, ale všimol som si to už aj keď svetlá zapnem normálne z polohy 0 na stretávačky.
Pokial na mňa nebude nikto blikať tak to asi riešiť nebudem, prípadne potom skúsim vymeniť ešte motorčeky, mám tu dva náhradné zo starých svetiel a uvidím čo bude.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3001
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Pokud je sklon světel nastaven na "0", tak už mohou světla leda spadnout níž. Což platí pro všechny polohy - světla se sklepou dolů, ne nahoru.
Oslňovat bys tedy nikoho neměl (samozřejmě pokud nedáš do kufru pytel cementu a nenecháš regulaci sklonu na "0").
V každém případě ale pozoruji častější korekce i bez mého zásahu taky. Jestli je to tím, že vnitřní komponenty světlometu (parabola, čočka, motorek natáčení) je těžší a nebo je hmota ve světlometu jinak rozložená a tudíž oproti klasickým reflektorovým světlům náchylnější a nebo jsou jiné motorky naklápění, které jsou citlivější - to jenom spekuluju.
Oslňovat bys tedy nikoho neměl (samozřejmě pokud nedáš do kufru pytel cementu a nenecháš regulaci sklonu na "0").
V každém případě ale pozoruji častější korekce i bez mého zásahu taky. Jestli je to tím, že vnitřní komponenty světlometu (parabola, čočka, motorek natáčení) je těžší a nebo je hmota ve světlometu jinak rozložená a tudíž oproti klasickým reflektorovým světlům náchylnější a nebo jsou jiné motorky naklápění, které jsou citlivější - to jenom spekuluju.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Včera som išiel po tme a neblikal nikto, dokonca som mal aj plný kufor nákupu (3x 6-pack vody atd, celkom dosť toho bolo) a svetlá stále na 0 a nič. Aj keď pozorujem rez svetiel na protiidúcich autách tak nesvietim nad hranicu čelného skla, tak je to hádam dobre.
Inak s tým rozložením hmotnosti vo svetle ma to napadlo tiež, keďže mám LED žiarovky tak tie sú určite ťažšie než klasické halogény, hlavne teda na strane konektora (resp. LED tam má ešte chladič), takže verím tomu, že by sa mohli takto viac hýbať - myslím, že som ti to už raz spomínal niekedy dávnejšie pri podobnej debate.
Inak s tým rozložením hmotnosti vo svetle ma to napadlo tiež, keďže mám LED žiarovky tak tie sú určite ťažšie než klasické halogény, hlavne teda na strane konektora (resp. LED tam má ešte chladič), takže verím tomu, že by sa mohli takto viac hýbať - myslím, že som ti to už raz spomínal niekedy dávnejšie pri podobnej debate.
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1661
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
To že nikdo nebliká nemusí být záruka, že auto svítí správně. Já už jsem na blikání rezignoval, kolikrát bych ulomil páčku
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
To je fakt, ja už som na to tiež rezignoval, ale ako vravím, z toho čo som dokázal za jazdy odpozorovať, tak ani na malých (nízkych) autách som nevidel, že by hrana svetiel išla nad hranicu okna a kapoty.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ešte dotaz ohladom vodorovného nastavenia svetiel.
Keď zapnem svetlá a svetlá sa skalibrujú, pravé svetlo ostane v tejto polohe (hádam je to dobre poznať, že svetlo svieti akoby viac k stredu auta): Takto svieti (lom svetla na dverách bránky): Následne, stále pri stojacom aute, keď otočím volantom doprava a potom zase na stred, toto pravé svetlo sa zrovná takto (viac rovno dopredu): a takto svieti (lom svetla na smetiaku): Je toto normálne? Ak áno, v ktorej situácii nastavovať svetlo hore/dole a doprava/dolava? Nemám to overené, ale predpokladám, že po zatočení dolava a vyrovnaní volantu sa svetlo vráti do "druhej" polohy, kedy svieti viac pred seba, rovno, nie stočené k stredu auta.
Lavé svetlo toto vôbec nerobí, len pravé (spolujazdcove). Mám tam LEDky ale robí to aj so žiarovkami, tzn. LEDky "nešúchajú" o kryt svetla vzadu.
Keď zapnem svetlá a svetlá sa skalibrujú, pravé svetlo ostane v tejto polohe (hádam je to dobre poznať, že svetlo svieti akoby viac k stredu auta): Takto svieti (lom svetla na dverách bránky): Následne, stále pri stojacom aute, keď otočím volantom doprava a potom zase na stred, toto pravé svetlo sa zrovná takto (viac rovno dopredu): a takto svieti (lom svetla na smetiaku): Je toto normálne? Ak áno, v ktorej situácii nastavovať svetlo hore/dole a doprava/dolava? Nemám to overené, ale predpokladám, že po zatočení dolava a vyrovnaní volantu sa svetlo vráti do "druhej" polohy, kedy svieti viac pred seba, rovno, nie stočené k stredu auta.
Lavé svetlo toto vôbec nerobí, len pravé (spolujazdcove). Mám tam LEDky ale robí to aj so žiarovkami, tzn. LEDky "nešúchajú" o kryt svetla vzadu.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
kola mas pri tomto testovani rovne v ose auta?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Áno, kolesá sú vyrovnané.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
... a mas v konfiguraci modul AFS nastaveno, ze je auto LHD?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Áno, konfigurácia je správna na naše cesty. Pri stojacom aute svetlá zatočia len doprava.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
kdyz jsem mel FF2, tak jsem si nikdy nevsiml, ze by prave svetlo po nastartovani/rozsviceni svitilo nakrivo; vim, ze kdyz jsem zaradil zpatecku, tak se svetlo ani nehlo ... ale prijde mi logicke, ze behem provozu sviti vic doprava, protoze ma osvetlovat krajnici
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1743
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Mňa to zaujíma skôr z toho pohladu, že ktorá poloha je vlastne tá správna. Pretože do tej "krivej" - hneď po kalibrácii - sa to svetlo počas jazdy nevráti keď zatočím dolava a potom idem rovno. A tiež po zatočení doprava a následnom vyrovnaní je už proste "stredová" poloha taká, že svieti rovno. Je to ale tá správna poloha kde by to malo ostať? Z hladiska dizajnu asi áno - šošovka je vtedy na stred a rovnako zrovnaná ako druhé svetlo. Aj to, že by som mal viac svietiť na krajnicu dáva logiku. Prečo to ale po kalibrácii tak nie je hneď?
Rozmýšlam, že by som skúsil ešte svetlá medzi sebou vymeniť a prípadne aj prepnúť LHD/RHD a porovnať si výsledky. Bolo by možné, že to pravé svetlo má nejako chybne nastavený/skalibrovaný motorček?
Potom je tu ešte otázka vodorovného nastavenia svetla pomocou nastavovacích skrutiek. JenikHK s ktorým to ešte riešim cez SS odporúča nastavovať svetlo až v tej stredovej polohe po natočení volantu, čo mi tiež dáva väčší zmysel, lebo v tej polohe to svetlo bude svietiť počas jazdy. Predpokladám, že táto logika nemá nejakú výraznú chybu...?
Pri spiatočke je to u mňa tiež tak isto, svetlá sa ani nepohnú, to je správne.
Rozmýšlam, že by som skúsil ešte svetlá medzi sebou vymeniť a prípadne aj prepnúť LHD/RHD a porovnať si výsledky. Bolo by možné, že to pravé svetlo má nejako chybne nastavený/skalibrovaný motorček?
Potom je tu ešte otázka vodorovného nastavenia svetla pomocou nastavovacích skrutiek. JenikHK s ktorým to ešte riešim cez SS odporúča nastavovať svetlo až v tej stredovej polohe po natočení volantu, čo mi tiež dáva väčší zmysel, lebo v tej polohe to svetlo bude svietiť počas jazdy. Predpokladám, že táto logika nemá nejakú výraznú chybu...?
Pri spiatočke je to u mňa tiež tak isto, svetlá sa ani nepohnú, to je správne.
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 23542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
a pri zpatecce se nepohnou ani v poloze "sviti nakrivo" ani v poloze "sviti rovne"?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti