zvyšování teploty

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Odpovědět
maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od maras » 25.01.2009 13:03

reduktor (zplynovač)LPG, na to nemůže mít vliv, protože ten pouze trochu ochladí chl. kap., ale určitě ji neochladí tolik, jako třeba topení v autě, anebo ten průvan vzduchu, kterej proudí kolem motoru při jízdě. a pokud zase přijde do motoru chladnější voda z důvodu LPG nebo zapnutého topení, tak by se neměl motor přehřívat, pokud je dostatečný průtok malým okruhem. Pokud ne, tak by se měl otevřít velký okruh, ale ten neotevře, protože jde k termostatu "studená" voda.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Miroslav K » 25.01.2009 13:34

ano, je jedno, jestli jsem na plynu, nebo benzínu...včera jsem jezdil po městě, t.j. takový ten provoz, znáte to :D ..a ani jednou mi to neudělalo...zítra do práce, to mám část cesty po dálnici a pak z5, to je i kopeček, kde to dělávalo..budu tedy pozorovat dál...tolik čučím na tu přístrojovku, že se jednou možná proberu až v kufru toho předemnou :D :D
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Miroslav K » 26.01.2009 07:05

:cry: dělá to pořád...jak jde motor do výkonu, kopeček, ručka skáče...čidlo to tedy není..musím hledat dál :(
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Miroslav K » 27.01.2009 07:08

Dnešní cestu do práce jsem absolvoval o jeden rychlostí stupeň níže..t.j., kde jsem jezdil 5, tak na 4..a pod...dálnice tedy na 4, rychlost 130-140, otáčky motoru kolem 4500...bez problémů, ručka ve středu výseče...a tak na všech úsecích, kde mi to předtím dělalo, dneska ne...jenom při sundání nohy z plynu, se zařazeným rychlostním stupněm (t.j. otáčky motoru stále byly dost vysoké), tak na chvíli skočila do 3/4 a pak zas doprostřed....takže mě z toho vychází dvě možnosti...zavzdušněný systém, nebo vodní pumpa...protože při těch nižších otáčkách se asi vzduch drží navrchu, co je asi tedy v prostoru hlavy a tedy se dostatečně nechladí, nebo pumpa prostě není schopna to s menšíma otáčkama uchladit..takže další krok bude vypustit vodu a zkusit ji nalít podle postupu z tohohle fora...
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

Uživatelský avatar
lox.ly
Příspěvky: 1
Registrován: 10.06.2008 14:43
Bydliště: Jindřichův Hradec / Praha

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od lox.ly » 29.01.2009 15:57

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat jestli ještě někdo kromě Marase vyzkoušel ten bypass a jak jim to pomohlo?
Koupil jsem fokuska v květnu a začlo se mi to projevovat v říjnu, až když začalo chladnější počasí. Mám, zdá se, klasické příznaky. Po dojezdu byl slyšet ventilátor a při jízdě kolem 3000 ot. rafička leze k červenýmu, když je na hranici tak uberu a po chvíli je zase na středu. :evil:
Ford Focus 1.4 16V HTB 3dv. 99 Green

HonzaLibal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2008 20:32
Bydliště: Praha, Benešov, Pardubice

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od HonzaLibal » 29.01.2009 17:18

Ahoj pánové,
Takže jsem se rozhodl jit taky do toho by-passu a výsledek chvalitebný. Nechal jsem si to udelat u opravare, kterej se nam stara komplet o auta a je to borec, kterej se snazi opravovat a ne jen vymenovat...-jo a by pass origo od forda 1500,-
Nejdriv zjistoval jak to s tim je a pravda je ta, ze se s tim potykala v letech 2000 cela evropa, az sikovni kuci z forda Pelhrimove na to prisli, ze je ten chladici system uplne blbe zkonstruovanej. tak udali by-pass a poslali svoje reseni na centralu a ty to pak vydali jako oficialni reseni problemu. Pak teda objednal ten by-pass a namontoval ho, ale bez termostatu, jelikoz ten se musel objednavat z daalky:-) tejden jsem s tim jezdil a bylo to tak o 30% lepsi nez predtim. pak jsme tam vrhli ten termostat a ted je to tak o 80% lepsi. neni problem jet po rovine 180, po silnicich 1 tridy to drzi v pulce jako prikovany kopec nekopec, tak rekneme do 120-130. pouze na dalnici nad 130 a do kopce se rucicka utrhne a stoupa vzhuru ale drzi porad v zelenym. do cervenyho jsem se dostal jednou kdyz jsem do jednoho tahaku na D1 na vysocine letel 160 ale zase stacilo jen trosku ubrat a hned se to srovnalo. v podstate jezdim tak, ze uz si na to ani nevzpomenu...
PS: trosku jsem se rozepsal -omluvte me hrubky, specham:-)
PPS: dneska se ten by-pass nedava tak aby byl videt a ale schovava se do zadni casti motoroveho prostoru, neni videt a nemusi se rezat trubky-nejak to tam vychazi na spoj....
FORD Focus combi, 1.6, 74kw. r.v 2000, stříbný

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od chmelko » 29.01.2009 17:22

tak áž možno sme konečne prišli na to, ako bola modifikovana nasledna 1.6 SE čo sa davala po FL, pretože mne aj pri brutalnej jazde na max možnosti ,kde 6000 ot.min je pri každom preradení sa mi ručička nemá šancu ani pohnut

HonzaLibal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2008 20:32
Bydliště: Praha, Benešov, Pardubice

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od HonzaLibal » 29.01.2009 17:30

To je prave to - kdyz se jede bez by-passu na 6000 otacek tak se to taky nehne. Navic me ten mechanik rikal ze jsou cidla teploty tesne u hlavy a ze se meri v miste kde je voda nejteplejsi. a tim padem si rucicky delaj co chtej a realita je trosku jina. a proto porad spinal ten ventilátor. podle toho jak mi to vysvetloval tak to dava smysl.
FORD Focus combi, 1.6, 74kw. r.v 2000, stříbný

Uživatelský avatar
Miroslav K
Nováček
Nováček
Příspěvky: 198
Registrován: 07.01.2009 20:19
Bydliště: Trenčín

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Miroslav K » 29.01.2009 17:56

chmelko píše:tak áž možno sme konečne prišli na to, ako bola modifikovana nasledna 1.6 SE čo sa davala po FL, pretože mne aj pri brutalnej jazde na max možnosti ,kde 6000 ot.min je pri každom preradení sa mi ručička nemá šancu ani pohnut
možno prišli, možno neprišli :) ..ja mám 2003 a robí mi to...nie ale jak píšeš, keď točím 6000 ot/min, tiež drží..ale tiahle stúpanie, 5 rýchlosť, 130 na tachometri, točí to okolo 3100...a ručka si putuje do červeného..tak kde je chyba?? Vot eto vapros :D
Ghia combi, 1,6 16V Zetec SE 74 kW, Ba+Lpg (Stargas, už čiastočne adaptovaný na AG Compact), 2003, modrozel metal
Obrázek

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od maras » 29.01.2009 20:43

kromě by-passu se ještě musí dát termostat na 74C (museli ho pro mě specielně objednat), naplnit a odvzdušnit systém dle návodu, doporučuje se vyměnit expansku a víčko a přehrát software. No a mě se ještě v době problému osvědčilo zakrýt (zalepit páskou) horní i spodní mřížku před chladičem, aby průvan vzduchu neochlazoval hadice a termostat.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Doležel Jiří
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2008 14:32

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Doležel Jiří » 29.01.2009 20:59

myslíš si Maras, že až tolik chyb udělali soudruzi ve Fordu ???? Mám taky stejný problém a řeším jej stejně jako několik kolegů ,viz výše. Byla provedena oprava a čekám jen na to , až vyrazím na delší trasu a po dálnici , bo ve městě to drží . Mělo by to být OK tak pak se ozvu. Mechanici to již projížděli a prý se rafika ani nehla krom normálního vystoupání na provozní teplotu a pak dost .Tak jsem zvědavej. Kéž by.

HonzaLibal
Nováček
Nováček
Příspěvky: 9
Registrován: 06.12.2008 20:32
Bydliště: Praha, Benešov, Pardubice

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od HonzaLibal » 29.01.2009 22:12

presne co rika maras-je treba tam hlavne dat ten 74 stupnovej termostat. dokonce bych rekl ze je dulezitejsi nez samotnej by-pass
FORD Focus combi, 1.6, 74kw. r.v 2000, stříbný

maras
Nováček
Nováček
Příspěvky: 108
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od maras » 30.01.2009 18:11

Doležel Jiří........myslím si že udělali jen jednu chybu, pro jejíž odstranění je potřeba několik úprav. chladící okruhy už asi nikdo nepřevrtá a výkonější pumpa se tam třeba nevleze :D Já jsem jezdil bez by-passu s termostatem na 74C a měl jsem problémy pořád. myslím, že se nedá říct co je důležitější, asi je potřeba oboje.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99

Doležel Jiří
Nováček
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 29.07.2008 14:32

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od Doležel Jiří » 30.01.2009 19:11

Tak dnes máme i s mou karkulkou generálku za sebou. 20 KM jen tak na zkoušku před zítřejší delší cestou po dálnici. Ručička nic. Pěkně si hověla ve středu ikdyž je pátek.Takže zítra se uvidí jak jí bude pasovat jízda v úsecích kde si libovala v červené barvě.Držte palce.Já mám jen čtyři.

Uživatelský avatar
matys
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 653
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: JIHLAVA Březinky

Re: zvyšování teploty

Příspěvek od matys » 31.01.2009 12:39

Doležal Jiří...........každý má jen čtyři palce ,ale i tak držím .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti