zvyšování teploty
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 29.07.2008 14:32
Re: zvyšování teploty
Taky mám stejný problém jako Miroslav K tak co s tím udělat ?
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Zdravím pánové.........řekl bych , že termostatem to nebude ....Pokud neotevírá ,chlad. kapalina jenom v malém okruhu by nestačila na větší zátěž , (jízdu po dálnici ) a byla by stále zahřátá na max. a ani puštěné topení s ventilátorem na max. by nestačil na zchlazení,natož aby rafika kolísala....Pokud by byl naopak otevřen stále , motor by se zahříval tak dlouho, pokud by se nezahřála chlad. kapalina v celém chlad. okruhu ,ale do červeného pole by neukazovala ,protože při přehřáté chlad. kapalině by seply čidla ventilátorů.
Po ohřátí motoru bych osahal přívod. a odvod.hadice z motoru i chladiče .
Po ohřátí motoru bych osahal přívod. a odvod.hadice z motoru i chladiče .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
tak pánové, pár dalších poznatků...zkušenosti z dnešního rána..tak 20 km dálnice, 20 km ostatní cesty...dálnice, rychlost cca 130km/h, točí to tak 3100 ot/min...ručička tak po 5 min skočí do červenýho, kašlu na ni, držím rychlost..ale když už se pak rozsvítí varovní kontrolka přehřátí motoru, dá nohu z plynu každý...rychlost klesne tak na 90, točí 2700 (cca), kontrolka zhasne, ručička nadále v červeným...přidám, situace se opakuje (několikráte po sobě), sjíždím z dálnice (neumím si představit tímhle systémem jet Praha-Brno!!!), kto to zná, odbočka na Velké Popovice, takže se vlastně sjíždí z kopce...ručička se upraví do středu, jak si to všichni tady přejeme...tady až do ukončení cesty se pohybuje podle pravidla - stoupání, i mírné, potřeba tedy krapek zatlačit na plyn, leze do červenýho (ale ne na tak dlouho, aby rozsvítilo kontrolku), rovinka, sjíždění, ručička v klidu v prostředku..konec cesty, zastavení, neutrál....ventilátory točí, kontrola kapaliny v okruhu, počínaje vyrovnávací nádržkou, hadicema, chladičem konče...žádný výrazný náznak něčeho v nepořádku, teplota bych řekl v normě....Takže si myslím, že termostat to není, vodní pumpa asi taky ne, čidlo teploty? Asi taky ne, dělalo by to náhodně, i když není motor ve výkonu..takže žeby odvzdušnění? Viď můj předchozí příspěvek, kde jsem zkoušel na 2 rychlostím stupni po dálnici 6000ot/min, po dobu asi 3 km a teplota se ani nehla!!!, snad by se zavzdušnění projevilo?!..Nevím, jsem v koncích!
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Miroslav K..........já bych se zaměřil na vodní čerpadlo. ( Nedostatečný koloběh chlad.kapaliny motor-chladič........pokud termostat dostatečně otevře.) Zkoušel jsi osahat hadice chvíli po dosažení provozní teploty ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
-
- Nováček
- Příspěvky: 10
- Registrován: 29.07.2008 14:32
Re: zvyšování teploty
Jak mají být teda ty hadice,myslím teplota ?Vyrovnávací nádobka byla studená jak psí čumák a když jsem jí pomalu otevíral tak to začalo syčet a bublat jako by se vařila i u motoru. Jsem a laik tak tomu moc nerozumím ale termostat mám měněný a že by to špatně odvzdušnili ???I to se může stát. Dělalo mi to úplně stejně jako Miroslavovi K ,jen jsem jel z Brna do ostravy a při rychlostech kolem 110 a jen lehké lehtání plynu ručička si libovala učerveného políčka.Tak každá rada dobrá. Zkusím ještě jednou ten servis ,aby se to dalo do pořádku. Zatím chytám jen tady rady a poznatky kolegů.Dopoledne jsem tu tak uvidíme jestli bude něco novýho.Zatím dík za věe.
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
já tam šahal už na kdeco ..ale vážně..mám LPG, to jest je chladící okruh přerušen a rozšířen o splyňovač (sakra, mám to jenom pár dnů, tak budu brát podle octávky, tu jsem měl déle a taky na LPG), který je zařazen na malý okruh..i v mrazech když bylo těch -13 a více automat přepnul na plyn poměrně rychle..tak po 2-3-4 km, jak kdy, podle stylu jízdy, teplo v kabině taky rychle...malý okruh je tedy ok....za další, kdyby nefungoval termostat, to by se asi uvařilo rychle, nepřichází v úvahu..a vodní čerpadlo? Hmm, to snad při vyšších otáčkách je schopno přečerpat více vody, i kdyby mělo o pár lopatek míň (auto má najeto 75t km, žeby už bylo fčudu?)...jelikož nemám možnost práce někde v teple, buď vytrpím do doby až se oteplí, nebo servis..natočil jsem jim to na videjko, jsem opravdu zvědavej, co řeknou...já snad ještě zkusím to odvzušnění podle návodu "maras"matys píše:Miroslav K..........já bych se zaměřil na vodní čerpadlo. ( Nedostatečný koloběh chlad.kapaliny motor-chladič........pokud termostat dostatečně otevře.) Zkoušel jsi osahat hadice chvíli po dosažení provozní teploty ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
takže pánové takhle...už jsem psal, že jsem zkoušel 2 rychlostní stupeň a točit tak 6000 ot/min, kde se ručička držela jak klíště uprostřed, tak mě napadlo, že to asi nebude jenom tak...takže kopec nad Velkými Popovicemi, směr k dálnici...převodovka 4, otáčky kolem 3200, rychlost cca 70..ručička vystoupala do červenýho, klesla až navrchu po ubrání plynu, resp. přeřazení na 5.....druhý pokus převodovka 2, otáčky kolem 4100, rychlost cca 70...ručička nic, držela se uprostřed!!!...pak dálnice..převodovka 5, otáčky tak 3250, rychlost 130...ručička stoupá do červenýho, při držení rychlosti se rozsvítí kontrolka!..a teď na to kašlu, přidávám dál, rychlost stoupá na 150-160, točí to kolem 4250-4750, ručička klesá doprostřed a drží tam jak přibitá!!!..noha z plynu, rychlost klesá---kolem 120 a točkách kolem těch zatracených 3000 a ručička leze do červenýho!!..zastavuji, kontrola motora..hadice jak mají být...topení, přívod do chladiče, přepadová do rezervní nádržky - horké...ovšem z chladiče tak jak má být, poměrně studená, obsah nádržky v normě, po opatrném otevření jenom klasické odfouknutí, ventilátory neběžely, nebylo proč...
Omlouvám se za rozvláčnost, ale nedá mi to..pánové, není to něco jinýho? Co tak elektrika? Nejsem na ní odborník, ale tady nejsou bowdeny, vše se přenáší vedením..co je napr. otáčkoměr? Zvyšujícím napětím se zvyšuje výchylka ručičky..nemůže při tom jednom napětí, které délá tu výchylku kolem 3000 ot docházet k nějakýmu nabuzení kolem či co? Vše je přeci na jednom plošáku přístrojové desky..zkuste co se v tom vyznáte nějaký názor..toť zatím mé poznatky, budu testovat dál...
Omlouvám se za rozvláčnost, ale nedá mi to..pánové, není to něco jinýho? Co tak elektrika? Nejsem na ní odborník, ale tady nejsou bowdeny, vše se přenáší vedením..co je napr. otáčkoměr? Zvyšujícím napětím se zvyšuje výchylka ručičky..nemůže při tom jednom napětí, které délá tu výchylku kolem 3000 ot docházet k nějakýmu nabuzení kolem či co? Vše je přeci na jednom plošáku přístrojové desky..zkuste co se v tom vyznáte nějaký názor..toť zatím mé poznatky, budu testovat dál...
- pelen
- Test driver
- Příspěvky: 9259
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: zvyšování teploty
Ja bych jako prvni zkusil ocistit kontakty na teplotnich senzorech.
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
myslím, že to je dobrý nápad..zkusím kontakty, když tak pak asi výměna čidla, pak se uvidí...
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
tak jsem vyměnil to čidlo..nevím, nejsem si jistej, zatím mám jenom málo kilometrů po té výměně...udělalo mi to znova, ale míňkrát a i průběh byl jinej, ne tak dramatickej..budu sledovat..ale otázka pro ty, co se vyznají..když se kouknu do katalogu Auto Kelly, je tam pro můj vůz na výběr několik čidel...rozlišují se ohmickým odporem při 100 stupních celsia...je tam: 55 ohmů, 1937 ohmů nebo jedno, které tuhle hodnotu udanou vůbec nemá..nevíte někdo, co to znamená??
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Miroslav K........jaké byly hodnoty na původním čidle a nebo navštívit Ford servis s technickým listem , podle kterého by u nich zjistily hodnoty .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
- Miroslav K
- Nováček
- Příspěvky: 198
- Registrován: 07.01.2009 20:19
- Bydliště: Trenčín
Re: zvyšování teploty
tuhle radu už jsem si odsuď zapamatoval ..takže to čidlo mám přesně podle winka..i když úpřimně, až na druhý pokus..poprvé mi prodali čidlo s jiným závitem ..takže asi taky občas netrefí...na starém čidlu, mám ho tu pod nosem, není nic, co by vyjadřovalo nějaké ohmy..jenom změtice čísel..no a na krabičce novýho taky nic..proto jsem si dovolil položit výše uvedenou otázku ..abych se něco naučil..
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: zvyšování teploty
Miroslav K.........ještě mám dotaz . Ten problém se ti projevuje při používání LPG , na který se ti to automaticky přepíná ? Projevovalo by se to i při benzínovém provozu ?
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST
-
- Nováček
- Příspěvky: 108
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: zvyšování teploty
mně se tato závada projevovala i při provozu na benzin a to jsem si dal práci i s tím, že jsem vyřadil z okruhu reduktor LPG (zplynovač) a zapojil hadice chl. okruhu do původního stavu.
FF 1,6/74kW LPG r.v.99
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů