Stránka 1 z 1

Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 08:26
od focusik
Ma niekto skusennosti s predohrevom motora na 220V ? Videl som to vo Finsku, na parkovisku mali na 220V ponapichovane auta, motor zohriaty cca na 40°C. Je to ako nezavisle kurenie, ale toto je na 220V. Sadnes do auta a mas zakurene. Da sa to niekde zohnat, alebo sa to montuje len pre severske trhy ?

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 08:48
od zewl
nemas vyplneny podpis, tak nevime, co mas za motor, tezko radit :?

Jinak Stehnak to ma, az to tu najde, jiste neco napise.

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 09:50
od focusik
Uz som si doplnil :roll:

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 10:21
od zewl
mrkni jeste sem

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 12:41
od focusik
Tam sa bavia o nezavislom naftovom kureni. Inak motor ( len diesel ) ma aj svoj elektricky ohrev, ma svoju 40A poistku a mal by byt aktivny pri zapnutom vetraku v polohe 3 a klapka otvorena na ofuk skla, alebo nohy a sklo, preto su tie symboly na palubovke oznacene oranzovou farbou. Vtedy by malo byt aktivne pridavne el. kurenie, ktore umozni rychlejsi ohrev vody a tym aj rozmrazenie celneho skla. Podmienka by mala byt zaroven nastartovany motor.
Ja zhanam info o pridavnom kureni na 220V, ktore udrzuje zohriaty motor. Videl som to vo Finsku a podla mna je to lacnejsie riesenie nez nezavisle naftove kurenie za 40.000,- ktore ma zase na druhej strane vyhodu, ze si mozete zakurit aj niekde v lese, kde nieje 220V. Na vojne som zazil toto iste na Zetore, ked sme v zime pluhovali, bolo -15°C, do Zetora sme napichli 220V a v motore sa voda drzala na 35-40°C. Motor bez problemov naskocil. Bolo to nainstalovane namiesto mrazovej poistky v bloku.

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 12:51
od focusik
Pozeral som este raz, vyhrievanie motora ma dokonca 2 poistky a 2x rele. Poistka c.3 - 40A, poistka c.24 - 30A a rele R2 a R10

Re: Predohrev motora

Napsal: 18.12.2008 20:31
od Ahmed
To co tady píšeš o el. ohřevu snad ještě nikdy nikdo neslyšel :roll: Nevím do jaké míry máš pravdu. Ale když nastavíš ofuk jenom na čelní sklo a zapneš ventilátor, tak se pustí klimatizace.
Ten el. ohřev by podle mně měl fungovat jiným způsobem, kdysi jsem to četl, ale nechce se mi to hledat.
Ta druhá pojistka a relé může být na naftové přídavné topení a ne na to el....

Tady to máš:
Zapíná se to samo, když je pod 5°C :wink:

Electric Booster Heater

Diesel vehicles will be fitted with an electrically powered booster heater for the European market (except Scandinavia).

The three glow plug booster heater settings (0;1;2;3) are controlled by the powertrain control module (PCM) and switched via two relays. The PCM control ensures that the battery has adequate charge. The booster heater is deactivated when the energy requirement for all the consumers that are switched on would cause the battery to be drained.

The electric booster heater is switched on when the engine is running (signal D+ from the generator is active) and when the ambient temperature is lower than 5şC and the cylinder head temperature falls below 71şC.

Re: Predohrev motora

Napsal: 21.12.2008 19:38
od Stehnak
Cau focusic.
Pokud chces ten 230 AC predehrev, tak ten nema s elektrou instalaci v aute nic spolecneho. Vse (zasuvka do narazniku, kabelaz, topne teleso, popripade i kabelaz do kabiny a kabinove topne teleso) se montuje dodatecne.
Ano, temer vsechna nova auta ktera jdou do prodeje na severu jsou jis timto vybavena, ale nemyslim si ze primo z fabriky. Montuje se to az tady v autorizovanych servisech tesne pred predanim auta zakaznikovi.

O co jde:
1) predehrev bloku motoru - predstav si starodavnej ponornej varic (topna spirala) pripevnenej k bloku motoru. Obvykle kolem 500 W, doporucuje se to poustet 2 hodiny pred startem, pokud se teplota blizi nule.
http://wup.defa.com/en/images/motorvarmer_330.jpg
2) viz 1 + vyvedena zasuvka 230 AC do kabiny na kterou je pripojen (odendavaci) topne teleso s ventilatorem. Obvykle 1 - 2 kW.
http://wup.defa.com/no/images/termini_2100_300.jpg

Prvni Ti nezajisti jen "lehci" startovani v zime, ale napr i mensi spotrebu atd. Druhe teplo v aute, ciste okna atd...
Ja mam jen prvni (1,6 benzin), a i z topeni mi jde teply vzduch uz po ujeti cca 500 - 1000 metru.

Co to stoji.
Me montaz stala 400€, z toho 150€ prace (2 hodiny). Tyto dve firmy dole maji napriklad na zasuvku v nazarniku vysadni pravo, takze kabel s touto "specialni" koncovkou stoji 50€.
Vice :arrow:
http://www.calix.se/
http://cor.defa.com/

Re: Predohrev motora

Napsal: 29.01.2009 23:24
od WnemOne
Otazocka ... co su nezavysle kurenia (napr. Webasto, alebo EBERSPÄCHER) ak som to spravne pochopil, tak funguje na naftu, pri ktorej spalovani vznika teplo a ohrieva vodu, ktoru necha prudit po celom systeme a tym padom vyhreje aj interier a blok motora ,,,
Viem, vyjadril som sa ako opica (nevyznam sa ) , ale hadam tu s tym ma niekto skusenosti ... lebo dost nad tym premyslam ...
za reakcie dik

Re: Predohrev motora

Napsal: 30.01.2009 08:18
od focusik
Tak ako pises, nezavisle znamena, ze ti nezavisle od akehokolvek zdroja predohreje motor a interier. Funguje na naftu, alebo benzin a da sa aj casovo nastavit. El. predohrev je na 230V, takze to je uz zavisly predohrev.

Re: Predohrev motora

Napsal: 30.01.2009 08:45
od Stehnak
A copak benzin nebo nafta, to nejsou zdroje na kterych ohrev zavisi ?? :wink:
Nezavisly podle me znamena nezavisly na behu motoru...

Re: Predohrev motora

Napsal: 30.01.2009 10:05
od WnemOne
vyzera to velmi dobre, len cena ma odradza :roll: pod 30 000 Sk som nenasiel ...