Předehřev motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:miki21
Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Předehřev motoru

Příspěvek od vozgrunt » 21.11.2007 09:13

Předem se omluvám, jestli se to tady už řešilo, ale já nic nenašel.
Chtěl bych se tady těch nejchytřejších, popřípadě i těch méně chytrých zeptat jestli existuje na fofo nějaký zbůsob předehřátí motoru. Tzn. Ohřátí chladící kapaliny nějakým "doplňkem" přes zásuvku 220 V již cca 1hod v garáži před startem. Popřípadě jestli teno "doplněk" existuje a kolik stojí
Předem děkuji za odpovědi.
focus I, TDCi, 10/03, sedan

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 21.11.2007 09:23

tak očakávaj A4 od od Stehnaka :wink:

Uživatelský avatar
Skubi
Test driver
Test driver
Příspěvky: 11856
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Přerov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Skubi » 21.11.2007 09:57

FF kombi 1,6 74 kW sériová GHIASOC, 00/01, modrá metlaSkubi´s family car
Obrázek
Obrázek
Smyk nelze dostat jako chřipku, ten si prostě zaviníme sami !!!

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 21.11.2007 10:25

2 vozgrunt: Ja to na aute mam dodelane : http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 5&start=15 Montovali mi to tady ve Fi a trvalo jim to neco kolem jedne hodiny. Matros (teleso, kabel, zastrcka v narazniku) byl za cca 150 €. Neohriva to teda chladici kapalinu (jak jsem si puvodne taky myslel) ale je to topny rezistor ktery ohriva blok motoru a od nej se vlastne prohreje cely prostor pod kapotou - jednoduche a ucinne. Ted uz vim ze jsem udelal chybu (usetril sice 100 €), ze sem si nenechal protahnout kablik aj do interieru bo po ranu pak clovek nemusi vubec skrabat okna. Do interieru se pak da koupit neco jako fen na vlasy... a je na tobe jakej prikon koupis. Topny teleso v motoru ma kolem 200W a je to na 230 V stridavejch - proste ze zasuvky. Da se to "vysperkovat" treba tou casove programovatelnou zasuvkou, kterou sezenes i v blbym TESCU. Tady jsou pripojky temer vsude tak je na Tobe kdy si to zapnes a kdy ne...
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od vozgrunt » 21.11.2007 13:08

2 Stehnak: To je super, ale dá se ten systém koupit i u nás ? Zatím jsem našel toto: http://www.molpir.cz/CZ/VSETKO.htm
ale nevím zatial za kolko
a pak jsem našel toto: http://www.normans.cz/index.php?idm=onas
Je to jedno z těchto systémů co máš ty f autě ?
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Uživatelský avatar
honolulu
Junior
Junior
Příspěvky: 225
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Komárno, SK

Příspěvek od honolulu » 21.11.2007 13:18

V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine :lol:
Obrázek FORD FOCUS 1.8 TDDI,kombi, 66kw, GHIA,tmavomodrá metla

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2227
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Příspěvek od Stehnak » 21.11.2007 16:32

Mam to co mas v tom prvnim odkazu ale bez tech dalsich vychytavek.
Ja mam jen:
teleso v bloku motoru:
Obrázek
a v narazniku malou "zasuvku" (se zaklopkou aby do ni neteklo) na kabel kterej prijde do 230V zasuvky.
A esli se to da sehnat v CR netusim. Kamos shanel na Thaliu to co mam ja a nesehnal. Tak si to nechal namontovat tady v pondeli (taky jen motor) a platil i s praci 240 E-ček.

Ten Tvuj druhej odkaz bych videl spis pro nakladaky... 1 kW je opravdu zbytecne moc...

A pokud to chces pouzivat jen v garazi tak to co napsal honolulu je taky reseni...
Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od vozgrunt » 22.11.2007 14:49

honolulu píše:V garáži jednoznačne teplovzdušným vyhrievačom + časový spínač, sumasumárum 600,-Sk a viem to využiť aj inde. Tieto dve veci mam pre auto z Tesca, nič ine :lol:
To jako normálním přímotopem , vyhříváš celou garáž nebo máš nějakej menší v blízkosti motoru ?
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od vozgrunt » 30.11.2007 08:03

Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Uživatelský avatar
boss99
Nováček
Nováček
Příspěvky: 120
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od boss99 » 30.11.2007 09:01

Ja mel nma aute příhřev motoru. Bylo to original od Forda. Ale strašně to čoudilo. Někdy na mě lidi gestikulovali že hořím. Z pod motoru byl vyvedel malý výfuk.
Zapínalo se to automaticky když teplota klesla pod 4stupně.
Ford Focus 1,8 TDCi 115 k

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 30.11.2007 12:18

Ja jsem u stareho TDDI taky mel bufik s tim vyfukem, jak rikas. Coudit to spravne nema, dela to, az se to zakarbonuje nebo az se neco stane s tou zhavici svickou. To se mi stalo druhou zimu, co jsem auto mel - prvni rok vsechno fungovalo bez problemu, hralo to perfektne a necoudilo. Druhy rok se to vzdycky rozjelo az na druhy pokus a nekolikrat se mi stalo, ze to silene dymilo a smrdelo spaleninou - poprve jsem auto odstavil, pac jsem taky myslel, ze horim :x Pokud uz je ta zhavici svicka spatna, tak se stava, ze se ten bufik rozjede po 90s na druhy pokus, pisou to i v TISu a podle me to melo i o hodne nizsi vykon.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Příspěvek od Ahmed » 30.11.2007 12:21

vozgrunt píše:Jelikož mě předehřev motoru nenechal klidným, musel jsem vybrat nejlevnější variantu, ale přitom jsem zjistil, že je snad nejvýkonější. Přeci jen cesta do práce cca 4 km ze studené garáže mě fakt nedala v noci spát. Kúpil jsem ten 1Kw ohřívač, a pustil jsem se do montáže. Zjistil jsem, že snad u forda na to mysleli neboť hadice vedoucí z motoru k topení byla přerušená a byla spojená vsuvkou, místo které jsem použil T-kus.
Ohřívač jsem dneska vyskoušel a musím, říct, že spokojenost jak sviňa !
za 20 min. 60°C !!!
Vřele doporučuji !
Jaky to je ohrivac? El. nebo naftovy? Co te stal?

Nechci kecat, pac si to cislo nepamatuju, ale ten naftovy ohrivac, co je original ma nekolikrat vetsi vykon, nez 1kW :wink: Kdyz fungoval jak mel, tak jsem mel po kilometru jizdy rucicku uprostred.
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
Alonso68
Junior
Junior
Příspěvky: 216
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: u Staré Boleslavi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alonso68 » 30.11.2007 13:04

Předpokládám, že elektrický na 220V.
Vozgrunt: Kde se dá koupit, za kolik a nějaká fotka z montáže by nebyla? A jak jsi vyřešil přívod napětí?
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver 
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012

Uživatelský avatar
vozgrunt
Nováček
Nováček
Příspěvky: 122
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od vozgrunt » 03.12.2007 07:56

Je to na 220 V. Koupil jsem to u http://www.normans.cz
Montáž nebyla nijak složitá, musel jsem akorát upravit držák a hlavně je potřeba dodržet návod na montáž. Kdyby měl někdo zájem můžu nafotit přesně, kde jsem ty T-kusy napojil.
Obrázek
a zásuvku jsem koupil vodotěsnou, kerou jsem se snažil, jak si můžete všimnou na fotce udělat samonavíjecí. Použil jsem systém z vysavače, ale úplně se to nepovedlo. Drbal jsem se stím půl dna, ještě to musím nějak vymyslet, zatím to mám na pevno.
Obrázek
focus I, TDCi, 10/03, sedan

Uživatelský avatar
Alonso68
Junior
Junior
Příspěvky: 216
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: u Staré Boleslavi
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Alonso68 » 03.12.2007 12:09

Ta cena se mi zdá dost vysoká. Prosím ještě o detaily těch T-kusů.
FF Combi 1.6 16V 2004 Silver 
C-max 1,6 benzin 2009 Blue
Škoda Yeti 1,4 TSI 2012

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů