Tak bohužel mám problém a netuším jaký. Obávám se načatý DPF. Včera jsem na rady a po roce konečně dal statické vypalování. Konečně jsem jel sám, měl čas ( ikdyž ne těch 40 co to trvalo) a potkal prázdné parkoviště kamiónů. Vypalování skončilo chybou překročení času asi v 96%. Jako bonus jsem se ale z obvyklého 26% DPD_SOOT_LD dostal na krásných 9%. DPF LOAD 28% je také krásná hodnota, když většinou cca 38% časem po vypáklení a po vypnutí asi žhavení Vaporizéru (viz níže) kolem 50%. Chyba P2463 se zatím nikry nezobrazila.
Dle Forda je DPF čisté, teploty před DPF při vypalování přes 400 a za DPF 630, tedy zde také asi vše OK.
Poradí někdo co s tím?
1.) Neřešit, holt je DPF načatej a časem se vymění.
2.) Dát na čištění
3.) Zkusit vyčistit Vaporizér, který asi nepůjde nedestriktivně ven a jinak pravidelné vypalování je OK.
Popis vypaování EURO V
Auto bylo zahřáté po cca 130km a posledních 10km kopečku, s čistým DPF asi jen 40%.
Vypalování dlouho nic, běželo na volnoběh až poté se zvedlo na +/- 2500 a po chvilku +/- 2800 a rozsvítila kontrolka DPF. Z auta pěkej smrad, ale čisto.
Co mě překvapilo, kontrolka DPF po cvilce zhasla. Zde se domívám, že kontrolka je na žhavení a vaporizér jede i bez žhavení vstřikováním paliva.
Ačkoliv kontrolka vaporizéru nesvítila, vypalování asi jelo. Zvuk autogenu a divnej smrad tomu odpovídal. V zadu být nešlo a vpředu byla pěkná kosa. Výfuk ke konci neyl moc vařídí, i ruku jsem dal něho. Ale v jednu dobu se z něj zaprášilo a bylo cítit teplo široko daleko.
Auto si kolikrát jako ubralo, zaškytalo a jelo opět. Otáčky ale stále cca 2800min.
Ke konci diag napsala chybu, a konečná.Vyčtení chyb FordScan ale nic nenašlo. Po vyčtení a vypnutí zapalování jsme nemohl nastartovt. Musel jsem smazat chyby, teprve poté OK.
Zkušenost pro příště, neěřit těm 25min a nestát venku v noci bez ponožek v sandálích.
DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 20.04.2016 09:59
Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
Zdravím JIVO
Ako to dopadlo ???
Ako to dopadlo ???
FORD Galaxy TDCI 2.0 103kW euroV
- jivo
- Člen klubu
- Příspěvky: 142
- Registrován: 19.02.2019 20:35
- Bydliště: Někde mezi D0
Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
Zatím nijak, dle autorizáku je vše asi OK. Že cca 250km je málo, ale nemají specifikace a je to čisté a diagnostika OK.
Prý mám testnout výměnu EGR (jednou to někomu dělali a již se neukázal) nebo vyčistit DPF. Prostě takové zkoušej co a jak a vykrvácej
Jenom místo na Vervu jezdím na PowerShell a leju na 10l 5cl VIFu a mám teď v zimě nájezd mezi pálením 500-700km a v létě se zvednul na 220-300km.
Servis kontroloval i trubičky tlaků a je to prý OK také.
Zatím nemám čas to řešitl a stále nemám infomace, zda je to OK nebo ne. Dle někoho yo je u EUROV normální, dle jiného ne. Ale po vypálení končím na cca 40% DPD_SOOT_LD a postupně spadne na cca 26-27%.
Prý mám testnout výměnu EGR (jednou to někomu dělali a již se neukázal) nebo vyčistit DPF. Prostě takové zkoušej co a jak a vykrvácej
Jenom místo na Vervu jezdím na PowerShell a leju na 10l 5cl VIFu a mám teď v zimě nájezd mezi pálením 500-700km a v létě se zvednul na 220-300km.
Servis kontroloval i trubičky tlaků a je to prý OK také.
Zatím nemám čas to řešitl a stále nemám infomace, zda je to OK nebo ne. Dle někoho yo je u EUROV normální, dle jiného ne. Ale po vypálení končím na cca 40% DPD_SOOT_LD a postupně spadne na cca 26-27%.
Galaxy TDCI 2.0 120kW euroV
-
- Nováček
- Příspěvky: 7
- Registrován: 08.09.2020 21:00
Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
Zdravím, mám mondeo 2010 2,2 TDCI 147kw a chci se zeptat, jestli se někdo nesetkal se zvláštním jevem ohledně chvilkového zakouření (zahulí bíle jako avia v zimě, než chytne..), typicky se to děje takhle, nastartuju u baráku ve městě studené auto, jedu 10-15 min. městem a jakmile najedu na dálnici a překonám 80-100, tak to občas na pár sekund bíle zakouří (vidím to za sebou v zrcátku). Dělá to jen v tomhle jizdním režimu, takže vždy v podstatě na stejném místě, v jakémkoliv jiném jízním režimu to nedělá. Myslím že to po nájezdu na dálnici spouští regeneraci DPF a ta žhavka v tom vaporizéru není ještě úplně v pracovní teplotě a tak ta nafta ve výfuku nechytne a pak to zahulí... Zhavku ve vaporizeru jsem zkusil vyměnit a dělá to pořád ( btw žhavku jsem zkoušel na baterce a příjde mi, že ji dost dlouho trvá, než se rožhaví.... ) jinak auto jede normálně, žádná hláška na budíkách ani chyba v diagnostice, výfuk čistý... jestli to někdo něco podobného řešil, prosím o informaci kam směřovat případné kroky ohledně odstranění závady. Předem diky Honza
-
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 19.10.2016 10:26
Re: DPF euroV s vaporizerem Galaxy, Mondeo
Není to jen pára z výfuku?
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů