1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
worazim
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.12.2008 16:39
Bydliště: České Budějovice

1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od worazim » 29.12.2008 17:07

Chtěl bych se zeptat jestli motor 1.6 TDCi 80kW r.v.2005 má rozvodový řetěz, nebo řemen :?: Kolik popřípadě stojí jeho výměna :?:
Máte na tento motor recenzi? Našel jsem jenom na 66kw.
Podělíte se se zkušenostmi s tímto motorem (spolehlivost, spotřeba, pružnost,..) :?:
Focus s tímto motorem se u nás asi ani neprodával, já pro něj nejspíš vyrazím za hranice.
Předem děkuji za reakce
Hledám FFII 2005

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od KubaU » 29.12.2008 18:05

1. Spolehlivost po třech měsících a 5000 km posoudit nemůžu... A rozvody taky ne, to nejlíp asi Foki.

2. Spotřebu mám 5,5 - 6,5 litrů na 100, podle toho, jak hodně jezdím po městě (čistě po okreskách 4,8). Fakt je, že na to občas šlápnu :wink:

3. Jinak pokud člověk nechce vyloženě závodit, na auto téhle velikosti / hmotnosti je to podle mého názoru na častější ježdění / delší vzdálenosti takřka ideální motorizace, i s ohledem na spotřebu. Pružnost i akcelerace je slušná, na legální rychlosti perfektní, i na předjíždění v pohodě. Rozhodně to táhne znatelně líp než tátova Oktávka II s benzínovou 1,6kou. Na dálnici v Německu se dá i dlouhodobě 160.

4. Zpřevodování je trochu delší, takže i bez šestého stupně je to v pohodě. Jediné, co mi trochu vadí, je mírná neochota akcelerovat pod 2000 otáček, přestože by tam měl vrcholit točivý moment. Možná je to právě tím zpřevodováním, od 2000 otáček už naprosto v pohodě, a dá se jezdit (konstantní rychlostí) i na 1500. Turboefekt v podstatě nepozoruju, kromě velmi krátké prodlevy při prudkém stisknutí plynu - ale to může být i elektronikou plynu.

5. Startování i v mraze bez problémů, chvilku to trvá, než začne topit, ale to je u dieselů normální.

6. Hlučnost je v pohodě, dokonce se mě pasažér ptal, jestli je to vůbec diesel :) Klasické klepání jen trochu na začátku, když je motor studený. Zvukový projev motoru je na nafťák až překvapivě sympatický :)

Jako ostatní moderní common-raily vyžaduje kvalitní palivo, já ho zatím krmím u Benziny Vervou.

7. Podle příspěvků tady trochu problémem může být filtr pevných částic (DPF) a jeho servisní interval, tuším 120 tisíc km. Já DPF naštěstí nemám.

8. Při nákupu ojetého je to asi riskantnější než benzínový motor - můžou tam být skryté "mušky" které potenciálně přijdou draho. Doporučuju důkladnou zkušební jízdu, včetně akcelerace pod zátěží a chvíli jízdu vysokou rychlostí / ve vysokých otáčkách.

Doporučuju tempomat, vyhřívané přední sklo a rádio Sony ;)

9. Jak už jsem zmínil, poměr výkon / spotřeba / objem (povinné ručení) je takřka ideální. Osobně jsem (zatím) velmi spokojen.

10. P.S. jen pro jistotu, náhoda je blbec - tohohle http://jdem.cz/arbk7 nebrat, je to "raucherwagen" neboli popelník na kolečkách, navíc divné zvuky od přední nápravy (a rezavé kotouče, stojí jim tam už tak půl roku).
Naposledy upravil(a) KubaU dne 29.12.2008 22:51, celkem upraveno 2 x.
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od martasak » 29.12.2008 20:44

Doufám, že ti nevadí, když napíšu své 2007ce. Hlavní rozdíl bude asi v tom , že mám DPF, protože je to dovoz z D, kde to montují už od 2006.
1. Jsem na tom stejně.
2. Jsem na tom podobně, město a dálnice mi to kazí.
3. Jezdí se mi v tom subjektivně lépe, než v předešlém benzíňáku co jsem měl půl roku a prodal ho. Jediná situace, kdy benzíňák může mít navrch, je možnost dát 4ku při 120ti a zrychlit někam na 150-160 (ovšem za cenu brutálních vírů v nádrži). Já prostě na 5000 netočím a proto mi to moc nechybí.
4. Jo tam převodovka mi vyhovuje. U toho benzínu se to na dálnici strašně točí (a žere).
S tou akcelerací bych řekl, že to IMHO od cca 1700 akceleruje skvěle
5. Mezi diesely na tom není špatně, firemí octa nebo Opel topí podstatně později.
6. U vyšší rychlostí je to už tišší než benzíňák
7. To je jediné, co mi kazí radost, u r.v. 2005 asi nebudeš mít. Kdybych jezdil převážně ve městě, docela bych se toho bál, já mám město cca 40%
8. Bohužel čím starší, tím větší risk, 2 roky staré mohou být ještě pod zárukou
9. Naprosto
10. Doporučuji dovoz solidní firmou nebo si tam zajet sám. Např. Valoušek mi nabízel jako alternativu k tomu co má na skladě dovoz na objednávku.

S výbavou Style (tempomat, vyhřívané přední okno, ESP, klima, radio-cd, volant v kůži) jsem naprosto totálně happy.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od KubaU » 29.12.2008 22:49

Doplnil jsem tam čísla, ať můžeš odmazat tu citaci ;)

Snad ještě doplním - není to moc motor na krátké popojíždění po městě, spíš na dlouhé tratě (i když i po tom městě se samozřejmě dá, a bude to pořád žrát míň než benzín).
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od Radegast » 30.12.2008 00:49

To Martasak: k bodu 7, Já mám 05/2005 a filtr DPF mám (dovoz z DE):evil: Takže je to hodně individuální a určitě ne od nějakého data výroby. Takže před koupí raději důkladně prověřit
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od martasak » 30.12.2008 14:17

KubaU píše:Doplnil jsem tam čísla, ať můžeš odmazat tu citaci ;)

Snad ještě doplním - není to moc motor na krátké popojíždění po městě, spíš na dlouhé tratě (i když i po tom městě se samozřejmě dá, a bude to pořád žrát míň než benzín).
No pokud tam není ten DPF, tak bych to při kvalitním aditivovaném palivu viděl i v městě bez problémů, v koloně na volnoběh to například bere polovic co benzín.
Ale s DPF musíš občas mimo město "vypálit saze". Takže bych to viděl tak, že kdo jezdí více ve městě (na počet km) než mimo, pro toho s nafta s DPF není úplně vhodná.
Časem budou ale mít DPF úplně všechny :?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

worazim
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 29.12.2008 16:39
Bydliště: České Budějovice

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od worazim » 30.12.2008 16:55

Děkuji že jste se podělili o zkušenosti.
Pojedu pro focuse do německa.
Jezdit budu tak z 50% ve městě, tak ho občas budu muset pořádně protahnout.
Ještě k tommu původnímu, má tento motor rozvodový řetěz, nebo řemen a kolik by stála popřípadě jeho výměna :?: Nalítáno totiž bude mít okolo 100 000 km, tak bych chtěl (jestli má řemen) raději preventivě vyměnit.
Hledám FFII 2005

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od martasak » 30.12.2008 18:09

Má to řemen, před chvílí jsem na to koukal, tak snad je to pravda, Focusí a ještě navíc naftový motor je pro mne zatím totální black box (vlastně dark grey box :P ), u Feldy jsem trochu věděl co kde je k čemu dobré.
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od Radegast » 30.12.2008 22:29

Má opravdu řemen a měl by se měnit při 150000 km, takže pokud věříš tachometru tak máš ještě čas. Kolik stojí v origo dílech nevím, ještě jsem to nezjišťoval. Zkouším věřit svému tachometru který mi ukazuje 85000 km, takže bych na něj ještě měl něco najet :mrgreen:
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

tchifla
Nováček
Nováček
Příspěvky: 189
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od tchifla » 30.12.2008 23:29

worazim píše:Děkuji že jste se podělili o zkušenosti.
Pojedu pro focuse do německa.
Jezdit budu tak z 50% ve městě, tak ho občas budu muset pořádně protahnout.
Ještě k tommu původnímu, má tento motor rozvodový řetěz, nebo řemen a kolik by stála popřípadě jeho výměna :?: Nalítáno totiž bude mít okolo 100 000 km, tak bych chtěl (jestli má řemen) raději preventivě vyměnit.
Ten motor ma rozvodovy remen, ktory pohana 1 z vackovych hriadeli. A kedze je to 16V tak obe vackove hriadele su spojene retazou - vid obr.
Přílohy
retaz
retaz
remen
remen
Focus 5D, 2.0 Duratec, Ghia, Chill metla
Bol : Focus II, 5dv., 1.6 TDCi, 05/06, Jeans

Uživatelský avatar
martasak
Junior
Junior
Příspěvky: 384
Registrován: 27.04.2008 00:28
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od martasak » 01.01.2009 09:55

Jestli budeš kupovat naftu s najetými 100 t km, tak doufám máš zaručenou jeho historii a taky máš v rezervě peníze na případné opravy.
Na konci životnosti by mohl být právě zmiňovaný DPF (120t).
Nevím jak je náročné a drahé vyměnit řemen u 1.6 TDCI, ale u běžné Feldy s 70A alt. to byla sranda (ale ne u té mé, já měl 90A alternátor). Jen vím, že chvíli po koupi (ojeté) jsem jel na dovolenou a ruplo mi to na dálnici, musel jsem volat asistenční službu a 2+2 hodiny čekat až budu moct pokračovat.
Vidím že jseš z ČB co kontaktovat Fokiho ?
Ford Focus II Style, do provozu 11/2007, 1.6 TDCi 80kW, dark grey, dovoz D. Galerie .
Spotřeba dlouhodobě 5.1 l/100 km (jsem už líný ty účtenky zadávat).

kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od kako » 01.01.2009 11:22

Teraz ste ma dostali do pomykova kedy menit remen. Ked som kupil auto a informoval sa v Rakusku o aute tam mi vraveli vymenu pri 240 tis. km. Tu u nas vo forde pri 220 tis., teraz pisal niekto 150 tis. Kde je vlastne pravda?
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od hihi » 01.01.2009 11:31

A nepletli si prave remen s retezem? Pokud jsem nekde cetl, tak i ten ma doporucene intervaly vymneny... Kazdopadne je servisni interval v servisni knizce, resp. v navodu k pouziti.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od Radegast » 01.01.2009 13:31

Tak jsem se špatně podíval. Motor 1,6 TDCi má servisní interval výměny rozvodového řemene dle ETISU: 240000 km
Níže uvádím výpis servisních prací při servisním intervalů tohoto motoru z ETISU -

Rozvrh servisu - Focus 2004 [1.6L DURATORQ-TDCI/MECHANICKÁ ] - 7 Roky (87500 ml)
Pristavení vozidla do dílny
Ukazatele prístrojového panelu,kontrolky a houkacka Kontrola cinnosti
Spojka Kontrola cinnosti/serízení, v prípade potreby
Ostrikovace, sterace Kontrola cinnosti/serízení, v prípade potreby

Vnitrek vozidla
Vnejší osvetlení a príslušné kontrolky, osvetlení prístrojové desky Kontrola cinnosti/stavu
Rucní brzda Kontrola cinnosti/serízení, v prípade potreby
Bezpecnostní pásy, přezky a úchyty Kontrola cinnosti/stavu
Pachový filtr Výmena

Vnejšek vozidla
Aretace dverí + Kontrola cinnosti/promazání (kontrola jen ocelových pásků)
Závesy a bezpecnostní západky kapoty + Kontrola cinnosti/promazání

Pod kapotou motoru
Kabely, potrubí, hadice, vedení paliva a oleje Kontrola vedení, poškození, odrení a netesností
Motor, podtlakové cerpadlo, topení a chladic Kontrola poškození a netesností
Chladicí kapalina Kontrola koncentrace nemrznoucí smesi: °C
Vyrovnávací nádržka chladiva, nádržka ostřikovače a akumulátor Kontrola a doplnení kapaliny, je-li treba - v prípade nadmerného úniku kapaliny je potreba na vyšetrení a opravu závady vystavit zvláštní objednávku
Póly akumulátoru Vycistení, a je-li treba promazání
Palivový filtr Vypuštení vody, pokud nebyl vymenen - diesel modely (s možností vypuštení)

Pod vozidlem
Motor Znovu naplnte motorovým olejem: V případě, že je vozidlo používáno v jedné nebo ve více z dále uvedených podmínek, je doporučena výměna oleje a filtru oleje každých 15.000 kilometrů - viz níže:
Rízení, ramena zavešení, kulové cepy, klouby hnacích hrídelu, manžety Kontrola poškození, opotrebení, zajištení a zpuchrení pryže
Motor, prevodovka Kontrola poškození a netesností
Potrubí, hadice, kabely, vedení paliva a oleje, výfuk Kontrola vedení, poškození, odrení a netesností
Spodek karosérie + Kontrola stavu povlaku PVC
Pneumatiky Zkontrolujte stav a opotřebení, zvláště boku pneumatiky, zaznamenejte hloubku vzorku PP mm, LP mm, LZ mm, PP mm

Brzdový systém + Kotoucové brzdy: Kontrola opotrebení brzdového obložení a kotoucu (kola demontována). Kontrola opotrebení zadního brzdového obložení (kontrola inspekcním otvorem). (Casteji pri užívání vozidla v težkých provozních podmínkách)

Vnejšek vozidla
Motor Vypuštení oleje a výmena filtru: V případě, že je vozidlo používáno v jedné nebo ve více z dále uvedených podmínek, je doporučena výměna oleje a filtru oleje každých 15.000 kilometrů - viz níže:
Brzdová kapalina Kontrola množství - v prípade abnormální ztráty kapaliny se musí na zjištení a opravu vystavit zvláštní objednávka
Pneumatiky Serízení tlaku
Náhradní kolo Serízení tlaku, kontrola opotrebení - stav (zaznamenejte hloubku vzorku) mm

Svetlo zavazadlového prostoru + Kontrola cinnosti - je-li to možné
Matice kola Utáhněte správným momentem a zkontrolujte správný typ. Zkontrolujte poškození ráfku
Kryty kol Kontrola poškození, zvlášte u zádržného systému
Servisní upomínací nálepka Připevněte na sloupek B na straně řidiče

Prodloužená údržba
Brzdový systém Každé 2 roky - výmena - brzdová kapalina (operace 12 154 4)
Klimatizace Každé 3 roky - kontrola teploty z výstupní trubky výparníku. Kontrola poškození a netesnosti vedení klimatizace (operace 34 619 1) (TSI 67/2002)
Systém chlazení Každé 4 roky - kontrola/vycištení tlakové zátky, výmena tesnení, je-li poškozené
Systém chlazení Každých 10 let - vypuštení, výplach a nové naplnení tmave cervenou kapalinou Super Plus(operace 24 122 4)
Hnací remen vackového hrídele Každých 240.000 km / 10 let - výmena
Hnací remeny príslušenství Každých 240.000 km / 10 let - výmena
Filtr částic v naftě Každých 120.000 km - výměna - jen Duratorq-TDCi s emisním stupněm IV, pokud je to možné (operace 25 280 1)
Vizuální kontrola karosérie a laku Každých 12 nebo 24 měsíců dle typu vozidla a roku výroby/data registrace.Provést během operace označené nahoře (+) - viz příslušný podrobný Kontrolní list (LTS 54 555 1 +)

Zvláštní služby a dodatečné nabídky * (na přání - dle požadavku zákazníka / účtováno samostatně)
Pachový filtr plus aktualizace pachového filtru na pachový filtr plus.

+ Vizuální kontrola karosérie a laku by měla být provedena během těchto operací u vozidel vyrobených od 03/2002 - viz příslušný podrobný Kontrolní list.

Samostatná pracovní sazba záleží na předpisech trhu.
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Norbert
Junior
Junior
Příspěvky: 203
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Smolník
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.6 TDCi 80kW řetěz, nebo řemen ?

Příspěvek od Norbert » 13.01.2009 16:11

Takže upresnite mi to prosím. Klin. remeň som už menil pri 115t. km (to je ten od alternátora), ostáva už iba reťaz pri 240 000km, je to tak? Nič iné sa v motore nemení? 1,6TDCi 80kW.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů