dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
- ondras
 - Příspěvky: 1
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 
dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?
Vyhazujete neutrál nebo je lepší podřazovat? Čím se dá ušetřit více? Co je lepší? Díky za radu
			
									
									
						- 
				Foqus
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 609
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Pardubice
 - Kontaktovat uživatele:
 
- Jiri02
 - Pokročilý

 - Příspěvky: 588
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Praha
 
Pokud jedu z kopce, ci jinak brzdim motorem, je spotreba 0, nema tedy smysl vyradit rychlost a brzdit brzdami. Pokud ale nekdo nechce brzdit motorem a dojet treba co nevyse do protisvahu, pak snad by vykvaltovani mohlo mit smysl.
Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058
			
									
									
						Ovsem, jinak tomu je u karburatorovych motoru, tam totiz pri brzdeni motorem dochazi k tomu, ze se do nej nasava palivo pres volnobezny system karburatoru (jedina otevrena cesta pri zavrena klapce), coz neni zanedbatelne. Proto modernejsi karburatory mely zavirani vonobezne trysky bud podtlakem nebo elektricky.
O tomtez je na http://www.ford-focus.cz/modules.php?na ... 3ffe#48058
- Ahmed
 - Test driver

 - Příspěvky: 3751
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Ostrava
 
- Fireice
 - Nováček

 - Příspěvky: 138
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Plzeň
 - Kontaktovat uživatele:
 
- Ahmed
 - Test driver

 - Příspěvky: 3751
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Ostrava
 
Pojedes 10km z kopce. Se zarazenou rychlosti treba 3 nebo 4 nebudes muset brzdit a nebude to mit zadnou spotrebu. Pri vyrazeni budes stat na brzde a jeste krmit motor. Kdyz takhle sjedes kopec 10x, tak usetris 200,- a brzdove desticky + kotouce. Co se ti zda ekonomictejsi?jenda píše:Já taky dost vyřazuju. Ve škole jsme to kdysi probírali a z hlediska spotřeby je lepší nevyřazovat. Já v tom ale smysl nevidím.
- sidik
 - Nováček

 - Příspěvky: 85
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Praha
 
Mimochodem, brzdit jen brzdama a nikoliv motorem, mi přijde v dlouhých klesáních (typicky Alpy) jako dost blbej nápad  
 
To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji
			
									
									
						To jako když jedna dotyčná jezdila z kopců způsobem, že měla zařazenou rychlost a při tom stála na spojce. Vysvětlovala to tím, že ji v autoškole učili, že má mít při jízdě pořád zařazenou rychlost, ale že zjistila, že když zmáčkne spojku, že to potom jede z kopce rychleji
- Ahmed
 - Test driver

 - Příspěvky: 3751
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Ostrava
 
- 
				zirafak
 - Test driver

 - Příspěvky: 8970
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 
Tak potom vrat ten vyucny list,ktory si dostal.....Fireice píše:Já běžně z větších kopců vyřazuju.Jsem vyučený automechanik a mám na to jiný názor
U starych skodoviek,alebo podobnych vozidlach starsej konstrukcie to dole kopcom vyznam skutocne ma,ale u dnesnych modernych motorov usetris prave dole tym vacsim kopcom vtedy,ked tam nechas zaradenu najvyssiu moznu rychlost.Ak mas palubny pocitac,tak si to vyskusaj a uvidis,ze spotreba na nom bude v tomto pripade 0....ty automechanik
- misoo
 - Test driver

 - Příspěvky: 14839
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Bratislava SR
 - Kontaktovat uživatele:
 
ja ako kedy podla nalady, ale vacsinou ked idem pomaly tak vyradujem, ked potrebujem prudsie brzdit, pripadne dolu kopec, tak si pomozem aj motorom...
na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak...
			
									
									
						na pc to vidim v oboch pripadoch tak okolo 1l/100km, takze podla pc je to jedno.
na druhej strane bratrancove bmw ukazuje pri brzdeni motorom rovnu nulu a pri volnobehu nejaky litrik.
neviem teraz ci je to len rozdiel (chyba) v pc a realne je to u vsetkych modernych aut rovnako, alebo je to aj v ramci modernych aut podla typu motora vzdy inak...
- Mira
 - Test driver

 - Příspěvky: 2616
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Třebichovice
 - Kontaktovat uživatele:
 
Mám v 95% vždy zařazenou rychlost. U těch zbývajících 5% záleží na okolnostech silničního provozu - většinou z mírného kopce, kde už vím že setrvačností dojedu např. ke křižovatce a vím že budu odbočovat apod.
Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.
Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál
 to stejné z kopce úplně stejně jako psal SIDIK o té slečně. brrr
			
									
									
						Dle mého názoru je jízda se vždy zařazenou rychlostí pohodlnější a co se týče spotřeby tak to je věc názoru a taky prostředí kde každý jezdí.
Taky znám osobně jednoho řidiče, který běžně v rychlosti 80 km/h sešlápne spojku a stojí na ní dokud nedojede ke křižovatce a pak z 5 rychlostního stupně zařadí 1 a frčí dál
- Dany
 - Test driver

 - Příspěvky: 3790
 - Registrován: 02.02.2008 03:18
 - Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
 - Kontaktovat uživatele:
 
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host







